GVA VR1 (zon) - sv Loil VR1 (zon)

GVA VR1 (zon)

sv Loil VR1 (zon)

11 oktober 2020 10:00

Bas Brom

Opstelling

Op deze vroege zondagochtend stonden de speelsters van GVA VR1 klaar voor een vermoedelijk pittige pot tegen Loil. Vorig jaar was het een hete strijd, dus vandaag beloofde het ook hard werken te worden.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er nog een teamfoto genomen, zodat onze Instagram goed gevuld kan worden met de prachtige dames uit ons team.

De taal van Monique en Lisette was duidelijk aan het begin van de wedstrijd: Corine kreeg één taak: nummer 10 in de hand houden. De rest moest ervoor zorgen dat ons eigen spel werd gespeeld, zoals vorige week in de tweede helft tegen WVW.

Deze week helaas weer geen toeschouwers, maar onze vlaggenist Sandra en wisselspeelstes Jet en Jacky vulden het stadion alsnog met oorverdovende support. Dit zorgde ervoor dat er een sterke eerste helft werd neergezet. Beide teams moesten even op gang komen, maarja het was ook nog vroeg. GVA had al snel de overhand en voerde de orders van Monique en Lisette goed op om het spel in eigen hand te houden. Het tempo werd verhoogd en al snel vielen de eerste goals aan onze kant. Na de 20e minuut vielen er in een tiental minuten 3 goals achter elkaar, gemaakt door Demi en 2x Evelien.
Omdat Ellen een drukke nacht op 't werk had gehad, werd zij gewisseld en mocht Jet Schaars haar plek innemen.
Het schitterende spel van GVA werd in de 44e minuut beloond met nog een goal door Evelien, maar in de 46e minuut werd het thuisteam direct afgestraft voor een concentratiefout door een zeker niet terechte goal van de tegenstander.

In de rust was het geluid duidelijk: het gaat goed, maar de tweede helft verwachten we meer weerstand. Dit was ook wat er gebeurde, een aantal wissels bij de tegenstander en wat rust gaf hen meer kracht. Bij GVA heeft Anne in de rust het veld verlaten, om haar talenten in te zetten bij dames 2. Onze kleine Sonic (Lisa) nam haar plek over.
De extra kracht bij de tegenstander zorgde er zeker niet voor dat het spel aan ze werd overgeven. De thuisploeg bleef te sterk en speelde een net spel, waarbij voetballend het team een mooie prestatie neer heeft gezet. Demi mocht deze prestatie bekronen met nog twee goals. Helaas werd ook deze helft de thuisploeg even afgeleid door onbekende factoren, waardoor de tegenstander de kans kreeg om nog een goaltje te maken. Wij zien het als een gift voor hun sportieve spel. Na 90 minuten spelen waarbij vooral de meeuwen in de tweede helft voor support hebben gezorgd was het mooi geweest en gaf scheidsrechter Bas het eindsignaal af. Een wedstrijd die het waard was om vroeg voor uit bed te komen!