Koud maar goud!

6686BV
DOORNENBURG

Opstelling

Op deze koude zondagmorgen waren de dames van GVA VR1 er weer klaar voor om een wedstrijdje te spelen. Na een goede warming-up en de bespreking van de opstelling door Monique, floot scheidsrechter Hans Brom om 10:00 uur voor de aftrap. De eerste tien minuten waren de dames van GVA zoekende, maar na een kwartier kwamen de eerste doelpunten. Éen geluks doelpunt door Jet, ze stond op de juiste plek op het juiste moment en het tweede doelpunt door Demi. Daarna kwam het vertrouwen in het team terug. Onze keeper Brianne werd regelmatig aangespeeld en ook Jessica kon de bal achterin goed bij zich houden. Doordat Lisanne en Evi het veld goed breed hielden waren zij goed aanspeelbaar voor Jessica, Corine en Brianne. In het midden stonden Lisa en Evelien hun mannetje (of vrouwtje; whatever), via de zijkanten konden ook zij de bal goed kwijt richting Ellen en Jacky, die later plaats maakte voor Anne Braam. Rond de 30e minuut wist Evelien de stand te brengen op 3-0 en net voor de rust besloot zij nog een doelpuntje te maken.

Met een 4-0 voorsprong begonnen we de tweede helft. Emma Nissen kwam erin voor Ellen Brom, maar helaas viel zij na 10 minuten uit waardoor Ellen er toch weer in kwam. De vrouwen van Loil gaven de wedstrijd niet zomaar op en bleven er vol voor gaan. Dit zorgde ervoor dat ons eigen niveau wat afzwakte en de ballen niet meer goed bij elkaar aankwamen. Toch konden onze verdedigers de rust behouden en Brianne zorgde ervoor dat geen enkele bal in het doel belandde. De wedstrijd was bijna ten einde en in de allerlaatste minuut viel er dan toch nog een doelpuntje door Ellen met een mooie assist van Lisanne.

Snel onder die warme douche, want man wat was het koud! Na de wedstrijd hebben we er maar een borrel op gedronken.
Nu is het afwachten; besluit de KNVB om de competitie voort te zetten? Als dat zo is, dan houden we jullie volgende week graag weer op de hoogte. Volgende week belooft het namelijk spannend te worden, dan spelen wij uit tegen de vrouwen van Terborg/Silvolde die momenteel tweede staan in onze competitie.

Tot dan!