Visie op Vrijwilligers

VISIE op VRIJWILLIGERS

Bij GVA vervullen veel vrijwilligers een onmisbare rol voor de vereniging. Geen voetbal zonder scheidsrechters of vrijwilligers die de velden en kantineonderhouden. Geen voetbal zonder trainers en leiders voor de begeleiding en ga zo maar door. Voor en achter de schermen verrichten vele vrijwilligers prachtig werk in de organisatie en ondersteuning van diverse activiteiten.

Wat je moet doen?
Nee, je moet niets doen! Wat kun je ons bieden? Je bepaalt zelf wat je gaat doen of wilt gaan leren, wanneer je dat gaat doen en hoeveel tijd je eraan gaat besteden! En we bekijken samen met jou of we je ergens vast of in overleg incidenteel in kunnen gaan passen. We willen natuurlijk wel zoveel mogelijk van je eventuele talenten gebruik maken.

Wat wij je bieden?
Een uitdaging! Een uitdaging om een stukje verantwoordelijkheid op te pakken als vrijwilliger bij de vereniging. Er is voldoende ruimte om zelf inhoud te geven aan taken. Meestal zijn er wel wat spelregels waar we als vereniging rekening mee moeten houden. Maar je kunt er zelf heel veel van maken. Eigen ideeën, een stuk creativiteit en initiatieven zijn dan ook van harte welkom. Saai? Hoe kom je erbij? Je weet niet wat er allemaal te doen valt! Spannend? Soms wel ja, maar er wordt veel gewerkt in teamverband en is er altijd wel iemand met veel ervaring waar je op terug kunt vallen.

Ook jongeren?
Graag veel jongeren zelfs! Als je jong bent kun je bij ons ook nog veel ervaring opdoen. Ontdek je talenten en vaardigheden door eens wat op te pakken. We kunnen je zelf intern op veel gebieden opleiden en begeleiden. Maar eventuele cursussen zijn ook mogelijk. Dat is lang niet altijd nodig. Veel taken kunnen met een korte instructie al opgepakt worden. Vooral de huidige groep jongeren binnen onze vereniging gaat straks bepalen hoe de vereniging er de komende periode uit gaat zien en of haar goede naam als organisatie waar kan blijven maken.

Wat krijg je ervoor terug?
Een gezellig netwerk, ervaring, kennis en dank. Vaak hebben anderen al jaren voor jou, voor je kind of kleinkind veel werk verzet en vind je het gewoon leuk om eens iets terug te doen. Je doet het voor niets. Net zoals bestuursleden en commissieleden, die geen van allen een vergoeding krijgen voor het vele werk dat ze verzetten. Je krijgt heel veel leuke contacten en als je dat wilt veel verantwoordelijkheid. Je gaat behoren tot die grote groep van al meer dan 200 vrijwilligers die zich inzetten voor de vereniging.

Krijg je dan echt niets?
Nou ja, een gezellige feestavond tijdens het seizoen hoort er altijd bij.

Wat zijn er dan allemaal voor functies?
Teveel om op te noemen, maar we zullen proberen een beetje een beeld te geven;

Medewerkers huishoudelijke dienst:
Zij zorgen voor dagelijks schoonhouden van kleedkamers, de kantine en overige gebouwen.

Terreinmannen:
Zij zijn verantwoordelijk voor beheren en onderhoud van materialen voor trainingen en wedstrijden. Maken de velden gereed en houden toezicht op gebruik van velden en kleedkamers.

Medewerkers bij de jeugd:
Zij kunnen worden ingezet in diverse functies zoals trainer, leider
of clubscheidsrechter. Zorgen voor vervoer van een team bij uitwedstrijden en activiteiten, fungeren als gastvrouw/gastheer in ons wedstrijdsecretariaat of bemensen een eventuele EHBO-post.

Medewerkers bij de senioren:
Zij worden ook in bovengenoemde functies ingezet.

Medewerkers
kantine:
Zij fungeren als gastvrouw/gastheer achter de bar of in de snack
hoek en houden zich bezig met de verkoop van drank, snoep en de bereiding van snacks en verkoop hiervan. Tevens houden zij toezicht op het gebruik en op orde houden van ons clubhuis. Verder worden onder hun verantwoordelijkheid feesten en andere activiteiten in ons clubhuis georganiseerd.

Medewerkers ter ondersteuning van commerciële activiteiten en PR/Communicatie:
Zij houden zich bezig met het binnenhalen van een deel van de sponsors en adverteerder
s. Zij maken foto's van diverse activiteiten, zorgen voor plaatsing van o.a. foto's en tekst op de website Tevens coördineren zij de uitreiking van sponsorkleding en ontvangen de sponsors in onze bestuurskamer met een drankje en een bloemetje.

Bestuurslid of commissielid:
Zij maken deel uit van het bestuur of van één van de vele commissies op bovengenoemde terreinen en dragen ieder en gezamenlijk een stuk verantwoordelijkheid op hun terrein.

Bij GVA zijn we
dus altijd op zoek naar enthousiaste mensen die willen helpen bij de diverse activiteiten.
Niet alleen voor de begeleiding van voetbalwedstrijden, maar ook in de ondersteuning van de diverse activiteiten.

Mocht je interesse hebben dan kan je via het emailadres [email protected] een bericht achterlaten.
Je kunt je ook direct als vrijwilliger registreren door te gaan naar de menu-optie; Registratie als vrijwilliger.

GVA kan jouw hulp goed gebruiken!