De supportersvereniging ondersteunt voetbalvereniging G.V.A.

Sinds haar oprichting op 11 november 1968 heeft de supportersvereniging als doel het steunen van voetbalvereniging G.V.A. in de meest ruime zin door middel van geldelijke bijdragen, schenkingen in natura en in sportief opzicht. In die zin zijn wij dan ook nauw verbonden aan de voetbalvereniging.

De bijdragen onzerzijds bestonden in een verder verleden, naast sportieve ondersteuning van alle elftallen, voornamelijk uit reguliere jaarlijkse financiële ondersteuning van de (carnavalsmiddag voor de) jeugd, een consumptie voor alle leden bij de laatste competitiewedstrijden van een seizoen, een bijdrage voor deelnemers aan het KNVB-jeugdsportkamp, de Sinterklaasmiddag, handschoenen voor keepers, giften bij kampioenschappen en andere voorkomende gebeurtenissen.

Midden jaren ‘90 van de vorige eeuw hebben we een voor de buitenwereld meer duidelijke bijdrage geleverd. Dit is begonnen bij het 50-jarig bestaan van de voetbalvereniging: als cadeau schonken we toen de omheining van het hoofdveld en een scorebord. De omheining diende tevens voor het genereren van nieuwe inkomsten door de supportersvereniging met het hangen van reclameborden.

De tot dan toe belangrijkste inkomstenbron van de supportersvereniging waren de kienavonden bij Ancari welke vanaf begin jaren ‘70 in de vorige eeuw werden gehouden. Per juli 2014 zijn wij hiermee gestopt in verband met een sterk gedaald aantal bezoekers.

Met de inkomsten van de reclameborden en de zelfwerkzaamheid van een groot aantal leden slaagden wij er samen met de voetbalvereniging in om een tribune met kleedkamers op Sportpark De Vijzel te laten verrijzen eind jaren ’90 van de vorige eeuw. In de navolgende jaren werd materieel voor terrein- en spelersverzorging geschonken en in 2002 een speeltoestel voor de speeltuin, dat veelvuldig wordt gebruikt door de jongste bezoekers van Sportpark De Vijzel. Bij het 60-jarig bestaan van de voetbalvereniging hebben we nog een compleet nieuwe geluidsinstallatie voor in de kantine en op de tribune geschonken. Ook de aan de kantine geplaatste serre is grotendeels door de supportersvereniging gefinancierd.

Natuurlijk is er buiten al dit materiële ook de niet in geld uit te drukken steun bij vrolijke en minder vrolijke momenten, die wij met beide verenigingen natuurlijk ook hebben op sportief en menselijk vlak. Dit mag zeker niet onderschat worden. Als vereniging zijn je leden (dus de mensen) het belangrijkste, al het andere komt daarna. Wat dat betreft zijn wij als supportersvereniging dan ook trots op onze voetbalvereniging, waar een gezonde sfeer heerst, altijd overleg mogelijk is en iedereen van jong tot oud voor elkaar klaar staat.

Wij hopen en vertrouwen er op dat voetbalvereniging G.V.A. nog in lengte van jaren blijft bestaan, zoals zij nu is, en dat wij als supportersvereniging haar bij kunnen blijven staan.

Dit is alleen mogelijk met de steun van onze leden en de reclamebordhouders, die wij bij deze nog maar eens willen danken voor hun steun en vertrouwen.