Old Stars Lingewaard

Oldstars Lingewaard

Oldstars Lingewaard, opgericht op 15 september 2017, is een Walking Football Club waarin plezier, bewegen en kameraadschap centraal staan. Wij zijn een voetbalclub waarin onder begeleiding van een professionele trainer en een fysiotherapeut op een veilige manier gevoetbald kan worden door 60-plussers.

De kernwaarden zijn: Sportiviteit (het naleven van de regels die bij onze sport horen), Respect (anderen behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden), Integriteit (vasthouden aan normen en waarden) en Verbinding (daar waar nodig zullen de Oldstars hulp aanbieden bij sport- of andere activiteiten in onze gemeente en zoeken de samenwerking).

Organisatie
De gemeente Lingewaard heeft zes kernen (Angeren, Bemmel, Doornenburg, Gendt, Haalderen en Huissen) waaruit in totaal zeven voetbalverenigingen, te weten: sv Angeren, sc Bemmel, GVA, vv de Bataven, RKVV HAVO, RKHVV en Jonge Kracht, gezamenlijk de "Oldstars Lingewaard" vormen. De leden van de Oldstars zijn in principe inwoners van de gemeente Lingewaard van 60 jaar of ouder. De dagelijkse leiding is in handen van het bestuur.

Trainingen
Wekelijks wordt er op roulerende basis op de voetbalvelden van de deelnemende verenigingen getraind, onder leiding van een (betaalde) trainer. Verder is er periodiek een fit-test. De basisregels van "Walking Football" zijn: 6 x 6 zonder keeper, geen buitenspel, niet rennen, geen slidings, weinig fysiek contact, de bal niet boven heuphoogte spelen. Er is een fysiotherapeut aanwezig om tijdens de trainingen te adviseren en (indien nodig) te behandelen.

Derde Helft
Behalve het sportieve, speelt ook zeker het sociale aspect (‘de derde helft’) een belangrijke rol binnen de Oldstars. Na afloop van elke training is er een gezellig samenkomen in de kantine.

Kleding
De Oldstars hebben een prachtig groen-zwart tenue. Een neutrale kleur, want geen van de zeven verenigingen heeft groen in de clubkleuren.

Trainingstijd
Vanaf 13.30 uur is de kantine van de desbetreffende vereniging geopend voor een kopje koffie of thee. Trainingen vinden altijd plaats op de vrijdagmiddag, aanvang: 14.00 uur.

Meedoen?
Oldstars zijn lid van één van de deelnemende verenigingen en betalen een laagdrempelige contributie bij hun eigen club. Een gedeelte hiervan komt ten goede aan de Oldstars. Kom vooral eens kijken op één van de trainingsdagen en/of neem
contact op voor meer informatie of om aan te melden.

Extra info via [email protected].