GVA 1 wint bij Elistha

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

14 april 2013 14:00

Kemperman, R.F.Th.M.

Lekker weer, een goede grasmat en een pittige derby tussen de nummer 2 en nummer 3 van de 5e klasse F. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een aantrekkelijke wedstrijd. GVA was gebrand op een overwinning. De thuisnederlaag tegen Elistha in de laatste minuut zat de spelers toch niet lekker. Daarnaast moet GVA hard blijven werken voor de punten na de stroeve start uit de winterstop.

De wedstrijd begon wat aftastend vanuit beide teams. Geen grote kansen en het spel lag vaak stil door kleine overtredingen. Daarna was het balbezit toch meer voor GVA en werd er op de helft van Elistha gespeeld. Elistha was gevaarlijk met snelheid op de flanken en vanuit die flank werd Elistha middenvelder Dennis Geurts dan ook bediend. Hij kwam vrij op de rand van het strafschopgebied en schoot de bal langs GVA doelman Bart Witjes. 1-0. Even slikken voor GVA, de bal ging lekker rond maar we stonden wel weer achter. Gelukkig was dat niet van lange duur. GVA laatste man Dave Mom liet de bal achter de Elistha verdediging vallen. Spits Jordy Wigman was zijn directe tegenstander te snel af en waar iedereen dacht dat hij door zou lopen koos Jordy voor een prachtige lob. 1-1. Later in die eerste helft kwam GVA zelfs op een 2-1 voorsprong. Een mooie aanval die begon aan de linkerkant bij Erik Peters, van hem ging de bal naar Joost van Alst die hem  verlegde richting Jordy Wigman. Opkomende back Frank Peters kreeg vervolgens de bal van Jordy mee. Frank geeft voor en Rob Witjes heeft alle tijd om lekker binnen te schuiven. Prima doelpunt. Helaas kreeg GVA voor rust nog wel de 2-2 om de oren. Elistha was de gehele eerste helft al gevaarlijk door de goed aangesneden vrije trappen. Dat was deze keer ook het geval, een vrije trap viel tussen Rick Pruijn en Joost van Alst in en de Elistha speler kopt binnen. Direct vanaf de aftrap kreeg Jordy Wigman nog een grote kans maar hij kreeg bal totaal verkeerd op zijn voet.

In de rust geen omzettingen bij GVA. Het voetbal werd de tweede helft wel wat minder vanuit GVA. Er werd meer voor de lange bal gekozen en daardoor kon men het Elistha niet echt moeilijk maken. Naarmate de 2e helft vorderde kwam er weer meer voetbal in maar dat resulteerde nog niet tot echte kansen. Ad Drost kwam binnen de lijnen voor Joost van Alst. Even later werd ook Rick Pruijn vervangen, Rob Peters nam zijn plek over. Niet lang daarna kreeg GVA een penalty. In een aanval van GVA werd Jordy Wigman binnen het strafschopgebied aan zijn shirt getrokken. De scheidsrechter zag dit en gaf de strafschop. Zoals al vaker dit seizoen zijn penalty’s aan Ad Drost wel besteed. Hij schoot onberispelijk binnen. 3-2. Robbert Walraven kwam binnen de lijnen voor Rob Witjes en er kwam een hectische slotfase. Elistha gaf vol gas en kreeg nog corners en vrije trappen. GVA wist echter stand te houden en de 3 punten gingen mee naar Doornenburg.

Door het puntverlies van BVC aan de Paasberg is GVA ook op de koploper ingelopen. De competitie blijft spannend en volgende week staat er weer een belangrijke wedstrijd voor GVA op het programma. Kolping-Dynamo is de tegenstander voor de thuiswedstrijd van aanstaande zondag.