GVA 1 heeft de smaak te pakken

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

21 april 2013 14:00

Nijenhuis, A.J.

Het lijkt erop dat GVA, na de stroeve start uit de winterstop, de smaak weer te pakken heeft. Kolping-Dynamo werd gistermiddag met 2-0 verslagen en dat was na RVW en Elistha de 3e overwinning op rij. In deze belangrijke slotfase van de competitie kan elke misstap fataal zijn dus de sfeer was opperbest gistermiddag in Doornenburg.

GVA begon de wedstrijd met dezelfde elf als vorige week bij Elistha. De concurrentie is moordend binnen de selectie en dat houdt de boel scherp en geeft trainer Wim Bleijenberg de nodige mogelijkheden.
GVA begon de wedstrijd niet goed. Kolping-Dynamo had het overwicht en drong GVA terug op eigen helft. Met name op het middenveld werden geen 2e ballen gewonnen en ook voorin had GVA moeite om de bal bij zich te houden. Toen het eerste kwartier voorbij was kwam GVA wat beter in haar vel en werden er ook mogelijkheden gecreëerd. Enkele corners, een tweetal schoten uit de tweede lijn en 2 doelpogingen van dichtbij waarbij de grootste voor Rob Witjes was. Op de voorzet van Frank Peters kon hij vlak voor rust van dichtbij intikken. Zijn inzet ging helaas over het doel. Met een 0-0 tussenstand werd er gerust.

In de rust werd Joost van Alst gewisseld. Zijn vervanger was de “ matchwinnaar “ van vorige week, Ad Drost. In deze tweede helft had GVA de boel wat beter op de rit. Het overwicht lag nu bij de Doornenburgers en na zo’n 10 minuten in de tweede helft leverde dit een voorsprong op. Jorg Vermaas kwam door en kon met een steekpass Jordy Wigman wegsturen. Die aarzelde niet en schoot diagonaal hard binnen. Een doelpunt dat meer dan welkom was en het gaf een soort van opluchting. GVA zette door en kreeg meer de overhand. Verdedigend werd weinig tot niets weggegeven en het spel werd beter. Niet veel later kon Jordy Wigman zijn 2e doelpunt maken. Rob Witjes kreeg de bal in de voeten na een misverstand tussen de Kolping-Dynamo doelman en zijn verdediger. Met een mooie pass liet hij de bal bij de volledig vrij staande Jordy Wigman landen. Die aarzelde niet en scoorde de 2-0. Met deze 2-0 leek de buit binnen. Kolping-Dynamo had nog enkele wissels achter de hand en probeerde hiermee wat te forceren. De 0 is echter nog steeds heilig voor de GVA defensie en dat wisten ze goed vol te houden. Sterker nog, Rob Witjes scoorde nog een schitterende 3-0 maar deze werd helaas afgekeurd wegens buitenspel.

Al met al een goede zondag voor GVA maar de focus moet vastgehouden worden. Er zijn nog 3 wedstrijden te gaan en makkelijke wedstrijden bestaan niet aan het einde van de competitie. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen SVHA op het programma. Een volgende horde op weg naar een succesvol einde van de competitie.