Verdiende overwinning GVA F1

Mans Brom (schot)

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 03 VOORJAAR

27 april 2013 9:00

Vandaag heeft de F1 een verdiende overwinning geboekt tegen SKV/Wageningen F2. Met een 6-4 uitslag werd de forse nederlaag van vorige week tegen de F1 van SKV/Wageningen weggepoetst.
GVA startte voortvarend en binnen 3 minuten was het Mans die een voorzet van Mark tussen de benen tikte van de keeper. 1-0. Binnen een minuut maakte SKV/Wageningen gelijk door een counter goed af te ronden. Niet veel later werkte Mark de 2-1 binnen uit een corner. Gezien het spel van beide ploegen was het duidelijk dat er deze ochtend nog wel meer doelpunten zouden vallen. Halverwege de eerste helft krulde Mans een bal van afstand prachtig in de kruising. 3-1. GVA bleef volop aanvallen, maar kreeg ook geregeld een tegenaanval te verwerken. Uit een van deze aanvallen werd de 3-2 gescoord, maar net voor rust schoot Daan na een goede aanval de 4-2 binnen. Deze 4-2 voorsprong en ruststand was meer dan terecht.
In de tweede helft liep GVA snel uit naar 6-2 en leek de wedstrijd beslist. Eerst scoorde Mans opnieuw met een schot in de kruising en niet veel later was het Cas Donckers die een sterke wedstrijd beloond zag met een doelpunt. Een afgeslagen bal schoot hij beheerst binnen. Na dit doelpunt kregen we nog vele kansen, maar door slordigheid werd er niet meer gescoord. Zoals vaker zijn de laatste 10 minuten van de wedstrijd niet onze beste minuten. Vermoeidheid neemt toe en ook de posties worden niet meer goed gehouden. In die fase scoorde SKV/Wageningen F2 nog 2 keer en werd de eindstand bereikt. Een verdiende zege en met 3 winstpartijen en 3 verliespartijen doen we prima mee in deze klasse. Volgende week onze laatste thuiswedstrijd.