GVA 1 promoveert naar de 4e klasse !

SVHA 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Jorg Vermaas (schot)
Assist: Jordy Wigman
Rob Witjes (schot)
Danny Milder (kopbal)
Assist: Rob Witjes
Jordy Wigman (intikker)
Assist: Jorg Vermaas
Jorg Vermaas (intikker)
Assist: Jordy Wigman

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

28 april 2013 14:00

Beudel, H.J.M.I.

Ons eerste elftal heeft zichzelf gisteren zeker gespeeld van promotie naar de 4e klasse. Door met 5-0 de uitwedstrijd bij SVHA te winnen en het puntverlies van Elistha bij SJN kan GVA niet meer lager eindigen dan de 3e plaats. De versterkte promotieregeling die dit jaar van toepassing is zorgt er dus voor dat GVA haar doelstelling voor dit jaar heeft behaald !

De wedstrijd bij SVHA kende een goede voorbereiding. De neuzen staan dezelfde kant op en we weten wat we moeten doen. Vooraf wisten we ook dat menig ploeg in deze competitie het lastig heeft gehad in Herveld. Met dat in het achterhoofd begon GVA de wedstrijd scherp.

Wat heet, na precies 23 seconden stond GVA al op voorsprong. Jorg Vermaas kon uit de eerste dieptepass vanaf 16 meter uithalen. De bal verdween boven in de hoek. Een perfecte start. Niet veel later werd deze voorsprong verdubbeld. Rob Witjes kwam alleen voor de keeper en omspeelde deze om vervolgens de bal in te schieten.

GVA speelde lekker en fris. Deze vroege voorsprong gaf natuurlijk rust en SVHA had een flinke tik gekregen. Nog voor rust kwam GVA op 3-0. Een strakke voorzet van Rob Witjes werd ingekopt door Danny Milder. SVHA kreeg ook nog mogelijkheden waarvan 1 goed ingekopte corner. Keeper Bart Witjes bewees echter weer zijn waarde door goed en attent te reageren in de korte hoek. Klasse redding.

Na de rust een soortgelijk beeld. GVA was sterker en kreeg nog enkele mogelijkheden. In de 47e minuut werd het 4-0 door een doelpunt van Jordy Wigman. (vergeef me Jordy, door het feest van gisteren kan ik het doelpunt niet meer voor de geest halen ;) )(Het was Jorg die druk gaf in de rechterhoek de bal veroverde en de inlopende Jordy Wigman uitstekend bediende red.;) Joost van Alst kwam binnen de lijnen voor Tim Schaars. Met een dieptepass werd Jordy Wigman weggestuurd en hij ontsnapte aan de buitenspelval. Alleen op de keeper behield hij het overzicht om de meegelopen Jorg Vermaas het doelpunt te gunnen. Diezelfde Jorg Vermaas werd gewisseld voor Maickel van Kol. Rick Pruijn werd vervangen door Jerry Cornelisse.

De scheidsrechter floot af en GVA zette de reeks voor met wederom 3 punten.

Daarna zat het elftal natuurlijk in spanning. Wat was de tussenstand in Nijmegen bij de wedstrijd SJN-Elistha. Na een zenuwslopend half uur kwam het verlossende woord dat SJN had gewonnen. Dat betekende promotie voor GVA! Vanaf toen was het feest en dat ging tot in de kleine uurtjes door….

Er staan nog 2 wedstrijden op het programma. GVA wil de reeks voortzetten en druk houden op koploper BVC. De doelstelling is behaald maar wellicht is er nog kans op een toetje.