Eerste gelijkspel GVA F1

Mans Brom (intikker)

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 03 VOORJAAR

4 mei 2013 11:00

In een goede wedstrijd heeft GVA F1 vandaag met 2-2 gelijk gespeeld tegen ONA'53 F1 uit Wageningen.
De laatste thuiswedstrijd van het seizoen moest GVA F1 aantreden tegen een tegenstander die tot nu toe evenveel punten had verzameld. De wedstrijd begon zonder Cas D. en Finn die beiden op vakantie waren. Omdat daarnaast ook Colin niet helemaal fit was hadden we Seb bereid gevonden ons uit de brand te helpen. Bedankt Seb!
Onze jongens legden direct vanaf het begin veel energie in het spel en dat leverde een paar kansjes op, maar nog geen doelpunt. Dat gebeurde wel in de 8ste minuut. Na een pass van Mark kwam de bal tussen de laatste man en de keeper en was Mans er als de kippen bij om de keeper uit te spelen en de 1-0 binnen te tikken. Na deze goal bleef GVA de bovenliggende partij met soms mooie combinaties en gaf het de tegenstander niet veel gelegenheid in hun spel te komen. Toch kregen zij ook een paar goede kansen, waarbij zelfs een bal op de paal terecht kwam. Een paar minuten voor rust was het Seb die een mooie solo goed afrondde en de 2-0 scoorde. Hiermee eindigde een helft die veel kracht had gekost, maar wel een verdiende voorsprong had opgeleverd. In het begin van de tweede helft kregen beide partijen goede kansen om te scoren, maar dat gebeurde vooralsnog niet. Zo was Colin, nadat hij voor Luuk in het veld was gekomen, heel dichtbij zijn eerste doelpunt van het seizoen. Luka probeerde het met een afstandsschot en ook pogingen van Seb, Mark en Mans leverden geen goals op. Aan de andere kant scoorde ONA'53 echter wel door een goed schot. Drie minuten voor het einde was het dezelfde speler die een aanval prima door ons verdedigingsblok in de verre hoek schoot en de 2-2 aantekende. Daarna werd niet meer gescoord en kwam met een gelijkspel een einde aan een mooie en goede wedstrijd, waarbij misschien net iets meer voor ons ingezeten had. Volgende week nieuwe kansen in de uitwedstrijd tegen VDZ F2.