GVA 1 wint wederom met ruime cijfers

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

5 mei 2013 14:30

Cakir, A.

Ons eerste elftal heeft gistermiddag zichzelf zeker gespeeld van de 2e positie in de 5e klasse F door met 5-0 van Worth Rheden te winnen. Koploper BVC wist ook te winnen dus de koppositie pakken zat er niet in voor GVA.

GVA begon de wedstrijd op een afgeladen en zonovergoten sportpark de Vijzel. Dezelfde elf spelers als vorige week begonnen aan de wedstrijd en elke speler die een rol heeft vervuld dit seizoen was aanwezig op de bank. GVA begon de wedstrijd wat loom, misschien kwam het door het weer maar het tempo lag niet hoog genoeg. Daarnaast waren we nog weleens slordig met de eindpasses. GVA was wel de bovenliggende partij en gelukkig werd dat in 16e minuut door Dave Mom uitgedrukt middels een doelpunt. Jordy Wigman legde de bal netjes terug en Dave kon vanaf randje 16 binnenschieten met een lage schuiver. Na deze goal bleef het tempo te laag om Worth Rheden echt af te bluffen. Vanuit een tegenaanval knalde Worth Rheden hard op de paal. GVA was dus gewaarschuwd en luisterde naar deze waarschuwing. Frank Peters gaf hard en strak voor en Jorg Vermaas knikte binnen. 2-0. Met deze stand gingen we de rust in.

Na de rust werden de ruimtes groter op het middenveld. Het warme weer had toch zijn invloed op het spel van beide ploegen. Rick Pruijn werd vervangen door Rob Peters. De normaal oerdegelijke en niet van de wijs te brengen Rob Peters wist wel na 5 minuten tegen een gele kaart aan te lopen. Hierdoor kan hij na vandaag genieten van een welverdiende zomerstop. Broertje Erik Peters liet even later van zich horen. Uit de rebound van een inzet van Ad Drost wist Erik met het rechtse voetje te scoren. Voor linkspoot Erik een unieke prestatie. Een dubbele wissel aan de kant van GVA. Jorg Vermaas en Ad Drost werden vervangen door Joost van Alst en Jerry Cornelisse. Dat resulteerde in de 4-0. Rob Witjes stuurde Joost van Alst weg, deze gaf de bal vervolgens weer voor op de inlopende Rob Witjes. Niet veel later kon ook topscoorder Jordy Wigman nog een doelpuntje meepikken. Vanaf rechts kon Joost van Alst voorgeven en Jordy knikte binnen.

Wederom een ruime overwinning en GVA houdt de druk op BVC. Nogmaals, de doelstelling is behaald maar laten we alles doen wat mogelijk is om misschien nog een toetje te krijgen. Volgende week is de laatste wedstrijd van dit seizoen. GVA speelt uit bij de Paasberg in Arnhem. Voor de 3e plaats in de competitie zullen SJN en ESCA nog uit moeten maken wie er ook rechtstreeks promoveert.