GVA B1 wint eerste officiële wedstrijd met duidelijke cijfers

ESCA B1

B-junioren, B1, Groep 3 06

24 augustus 2013 13:00

Gistermiddag stond de officiële openingswedstrijd van het seizoen 2013-2014 op het programma voor onze B1 van GVA.

Met een compleet nieuw team was GVA B1 twee weken terug al begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In de eerste oefenwedstrijden werd er wisselend gevoetbald. Dit resulteerde ook in wisselende uitslagen, tegen Jonge Kracht B1 een 2-4 verlies en tegen Bemmel C1 werd er met 5-1 gewonnen.

Met een eerste bekerwedstrijd op het programma, was daar ook de eerste test opweg naar de competitie. Tevens betekende deze wedstrijd een officiële rentree van Jip Roelofs op de voetbalvelden en de eerste minuten in het blauwe shirt voor Thijs Tjallinks (overgekomen van de Bataven). En ook de eerste officiële minuten van Wouter Elbers als trainer van de B1 en Stefan Hendriks als grensrechter van de B1.

De middag begon goed. Op tijd vertrokken richting ESCA. Echter aangekomen op Valkenhuizen kwam iedereen er achter dat dit niet meer het speelterrein was van de Arnhemse voetbalclub. Vervolgens richting de nieuwe thuishaven van ESCA op Presikhaaf.

Na een korte warming up begon GVA de wedstrijd sterk en wist het de tegenstander terug te dringen op de eigen helft. Al snel mocht Thijs alleen op de keeper af en werd er niet gefaald door de nieuwe aanwinst van ons elftal. 0-1. De organisatie stond goed en er werd continu gekozen voor de voetballende oplossing. Voor de rust was er nog één moment om te juichen voor GVA. Na een goede combinatie mocht Jorn afronden en ook hij faalde niet 0-2.  Het enige wat nog ontbrak de eerste helft was de rust in het spel en het koelbloedige voor de goal waardoor het maar 0-2 bleef.

Na de rust was GVA nog een tikkeltje scherper voor de goal waardoor er meerdere doelpunten onstonden, een eigen goal, een schot van Jorn, een goede combi tussen Gijs v P en Thijs waarna Gijs beheerst afronde en een mooie afstandschot van Bart.

De wedstrijd werd gedomineerd door de blauw-witte en complimenten moeten gemaakt worden naar het gehele elftal.

Opstelling 1e helft: Hes, Luuk (Sven), Cas v D, Tom, Gijs v P, Jorn (Floyd), Cas H, Remco, Jip, Thijs, Mick (Bart)
Opstelling 2e helft: Hes, Sven, Cas v D, Tom (Luuk), Gijs v P, Floyd, Cas H (Jorn), Remco, Jip (Thijs), Mick, Bart

Aanstaande woensdag wacht een vriendschappelijke oefenwedstrijd tegen Angeren B1 (19.30 uur) en zaterdag de volgende beker wedstrijd tegen SKV/Wageningen B2 (14.30 uur). Beide wedstrijden worden gespeeld op de Vijzel.