GVA B1 heeft aan één helft genoeg

ESA B2

B-junioren, B1, Groep 3 06

7 september 2013 12:30

Zaterdagmiddag stond de derde bekerwedstrijd op het programma.

Na eerde overwinningen tegen ESCA & SKV-Wageningen was ESA nu de tegenstander. Beide ploegen hadden nog geen punt laten liggen waardoor de wedstrijd van belang was om de nummer één positie in de poule.

Na een goede warming-up begon de wedstrijd om 12.30 uur op veld 8.

GVA begon sterk en liet de bal op hoog tempo rond gaan. Met goed combinatiespel werd de tegenstander terug gedrongen op eigen helft. GVA had het balbezit en probeerde door vlotte combinaties kansen te creëren. Al snel was er een goede actie van Thijs langs de zijllijn waar een voorzet uit volgde, een kans die meteen benut werd door Koen 0-1. De verdediging stond en goed en zocht continu de voetballende oplossing waardoor GVA heer en meester was. Bij balverlies werd er als collectief druk gezet waardoor de bal snel weer in het bezit van de jongens uit D'burg was. Na vele kansen en doelpunten (Thijs 2x, Koen 2x, Bart en Remco) kwam ESA er één keer goed door en meteen lag de bal achter onze doelman. De ruststand was uiteindelijk ook de eindstand 1-6.

De tweede helft had een ander gezicht. GVA voetbalde tegen zichzelf en werd slordig, er werd gemopperd, teveel gelopen met de bal, te weinig gecombineerd wat resulteerde in een matige helft van onze kant. ESA kreeg nog enkele kansen maar kon niet de uitstekend keepende Hes niet passeren.

Na 3 gewonnen wedstrijden staat de teller op 9 punten, 17 doelpunten voor en 2 tegen. Eindresultaat is een rondje verder in de beker.

Al met al zijn we zeer positief en gaan we toewerken naar het mooiste weekend van het jaar '' De Doornenburgse Kermis''