Topper tegen Rijnland B1 blijft onbeslist

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 08

2 november 2013 13:00

Joost van Alst

Zaterdag 2 november stond de topper in de 2e klasse B-junioren op het programma tussen GVA B1 en Rijnland B1. GVA stond 4e en Rijnland gedeeld koploper met 1 tegendoelpunt en 0 verliespunten.

GVA begon sterk en liet zien dat het de eerste ploeg wou zijn die Rijnland pijn ging doen. GVA speelde een prima positiespel en kreeg volop kansen echter wou geen één bal voorbij de keeper van Rijnland. Na ongeveer 25 minuten kreeg GVA een discutabele penalty, een uitgelezen kans op op voorsprong te komen. De bal werd helaas gemist waardoor het 0-0 bleef. Uit de hoekschop die volgde kwam GVA alsnog op voorsprong, Cas van Driel wist voor de tweede week op rij raak te koppen uit een goed genomen hoekschop van Remco. GVA bleef sterker en had de mogelijkheden om de score te verdubbelen, de jongens uit Doornenburg lieten dit echter na. De laatste 5 minuten waren voor Rijnland met als grootste kans een afstandschot op de lat. GVA ging met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na de rust was het complete spelbeeld anders. Een ander Rijnland en een heel ander GVA. De jongens uit Doornenburg kwamen niet meer onder de druk uit, wisten niet de rust te bewaren en de vrije man te vinden waardoor Rijnland bleef drukken en kans op kans kreeg. Uit een vrije trap was het dan ook raak en was de stand weer gelijk. Rijnland ging door en was op zoek naar de 1-2. Het tegendeel gebeurde, uit een vrije trap voor GVA stapte de verdediging van onze bezoekers niet goed en kon Thijs profiteren 2-1, een vertekende voorsprong op basis van de tweede helft. Toch werd het in de slotminuten nog gelijk. Wederom uit een standaardsituatie, uit een corner werd er gescoord door Rijnland, 2-2.

Een spannende wedstrijd waarbij één helft voor GVA was en één helft voor Rijnland. Al met al een terrechte uitslag. Volgende week wacht wederom een thuiswedstrijd, er wordt dan gespeeld om 14.30 op de Vijzel tegen Concordia.