GVA 2 pakt wederom 3 punten

Mannen zondag, 2, 2e klasse D

24 november 2013 10:30

Lucassen, G.W.A.

Na de overwinning op DVC van vorige week mocht ons tweede elftal gisterochtend aantreden in de thuiswedstrijd tegen Groesbeekse Boys. Doordat de verslaggever aanwezig was bij deze wedstrijd werd hij vriendelijk, doch dringend, verzocht om een verslag te schrijven. Bij deze dus.

Groesbeekse Boys, een bekende van vorig seizoen waar toen in 2 wedstrijden 1 punt tegen werd gehaald. GVA 2 was dus gewaarschuwd.
Met een ruime selectie inclusief 5 wissels en Luuk Gebbing, die zelfs de tas niet eens had meegenomen, kon de wedstrijd beginnen. GVA 2 begon beter en wist Groesbeekse Boys onder druk te houden. Diverse cornerballen vanaf beide kanten en het eerste wapenfeit was een schot van Joost van Alst op de lat. Niet veel later was het weer raak uit een corner. Thomas Bolk ging het duel aan en de afgeslagen bal was voor Remco Otters. 1-0. Thomas Bolk kreeg bij dit duel een Groesbeekse voet tegen zijn hoofd en bleef hier last van houden. Niet veel later werd hij dan ook vervangen door Nick “ Moosje ” Berns. Niet veel later volgde een soortgelijk doelpunt. Dit keer ging Martijn Vernooij het duel aan en was de afgeslagen bal wederom voor Remco Otters. Omdat hij er zelf zo trots op is vermelden we graag dat de ingooi van Jerry Cornelisse kwam ;). Het laatste kwartier van de eerste helft gaf GVA gas terug en dit kwam het spel niet ten goede. Er werd weinig gevoetbald en de tweede bal was vaak voor de Groesbeekse Boys. Met een stand van 2-0 ging GVA 2 de rust in.

Het besef van het laatste kwartier van de eerste helft was aanwezig en de tweede helft werd er dan ook beter gevoetbald. Een hachelijk moment op de rand van het strafschopgebied waar Kjeld misschien hands maakte. Kjeld gaf zelf emotieloos aan dat het geen handsbal was. Dat moeten we dan maar geloven….GVA scoorde even later de 3-0 Een voorzet van Joost van Alst werd bij de tweede paal binnen geknikt door Martijn Vernooij. Lars Hendriks werd vervangen door Willem Bouwman (met baard). Het duel werd iets onvriendelijker en de duels waren stevig. Sander Vernooij schoot vanuit de tweede lijn op de paal maar gelukkig maakte GVA niet veel later de 4-0. Remco Otters kon zijn 3e maken na een voorzet van Joost van Alst in te tikken. Diezelfde Remco Otters maakte even later bijna zijn 4e van de ochtend na een halve omhaal waarbij hij welgeteld 8 seconden vrij in de lucht hing. Helaas ging deze inzet net naast het doel. De scheids floot vervolgens voor het einde en de 3 punten bleven in Doornenburg.

Volgende week speelt ons tweede elftal wederom thuis. Om 10.30 komt RKSV Driel op bezoek. Een belangrijke en spannende wedstrijd.