GVA B1 zit in een moeilijke fase

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 08

30 november 2013 14:30

Joost van Alst

Voor de B1 stond gisteren een wedstrijd op het programma tegen het laag geklasseerde Angerlo Vooruit.  De eerste helft was voor GVA. Ondanks dat het te lage tempo was het balbezit voor de thuisploeg. Met een goed positiespel werd er meerdere malen een speler van GVA vrij voor de goal gezet. Remco wist de ploeg op een 1-0 voorsprong te zetten. Met een lange rush ging Gijs vanuit zijn positie linksback langs de tegenstanders en schoot hij verwoestend binnen. Rust stand 2-0.

In de rust werd de tegenstander geanalyseerd en werd verteld waar in de tweede helft nog op verbeterd kon worden. De tweede helft was echter compleet anders. De uitploeg kwam meer aan het voetballen en wist GVA terug te dringen op de eigen helft. Al snel werd de aansluitingstreffer gemaakt en was het 2-1. De uitploeg ging door, het was echter GVA die de marge weer verdubbelde naar twee. Het was Remco die zijn tweede van de middag na een goede aanval binnenschoot.

Toch was de tweede helft slordig, werd er veel gezeken en werd er vooral niet als team gevoetbald. Met domme overtredingen kreeg de tegenstander de ultieme kans om gevaarlijk te worden. In het laatste kwartier wist Angerlo hier ook optimaal van te profiteren. Tweemaal mocht er 'vrij' binnen geknikt worden door de bezoekers. Hierdoor bleef er maar één punt over voor onze B1.

GVA B1 zit in een mindere periode en zal hard aan het werk moeten om de mindere uitslagen weer om te buigen in driepunters. Volgende week wacht een topwedstrijd thuis tegen het Peeske om 14.30 uur.