GVA B1 maakt einde aan negatieve reeks

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 08

22 maart 2014 14:30

Hemmie Schaars

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd GVA B1 - Groessen B1 op het programma. Al vaak speelde deze leeftijdsgenoten tegen elkaar. Elke keer bleek deze wedstrijd een topper waarin meestal de jongens uit Groessen aan het langste eind trokken. Eerder deze competitie wist GVA een punt mee te nemen uit Groessen.

Voor GVA was deze wedstrijd extra belangrijk omdat er al een lange tijd niets meer te juichen viel. Na een prima competitiestart waarin er lang bovenin mee werd gedaan was er voor deze wedstrijd sinds 9 november 2013 niet meer gewonnen. Een reeks van 6 competitiewedstrijden (1x gelijkspel, 5x verlies) en een bekernederlaag in de kwartfinale.

Arthur floot voor het begin van de wedstrijd en meteen was te zien dat GVA met opgestroopte mouwen aan de wedstrijd begon. GVA was fel en zette de tegenstander onder druk. De eerste grote kans was echter toch voor de bezoekers. Zij stuitte alleen op onze betrouwbare goalie Hes. Een paar minuten later was er een grote kans voor GVA, Koen kon door aan de rechterkant en ging richting de goal, schoot, de bal kwam tegen de keeper en kwam voor de voeten van Bart. Bart kreeg de bal echter niet lekker op zijn schoen waardoor de bal naast ging.

De sterk fluitende Arthur gaf GVA een vrijetrapl, enkele meters buiten de 16. Floyd ging achter de bal staan, wachtte op het fluitsignaal van de scheidsrechter en zag dat de keeper nog niet helemaal goed stond. Floyd schoot snel en de bal ging met een curve via de binnenkant van de paal de goal in, 1-0!!!!

De wedstrijd bleef gelijk opgaan. Vele grote kansen werden er voor beide ploegen niet genoteerd. Richting het einde van de eerste helft kreeg Bart de bal, hij zag Koen diepgaan en gaf de bal over de laatste verdediger heen in de loop van Koen, Koen omspeelde de keeper en maakte de 2-0.

In de rust werden de puntjes op de i gezet waarna GVA weer met volle kracht het veld betrad. Binnen twee minuten lag echter de bal op de stip na een lichte handsbal van Tom. Hes nam de heldenrol opzich door de penalty te stoppen. De tweede helft bleef spannend, vol strijd van beide ploegen. Groessen probeerde de aansluitingstreffer te zoeken door achterin één op één te gaan spelen. Door deze wijziging kon GVA een aantal keer in de counter toeslaan, echter wist GVA niet de bevrijdende 3-0 binnen te schieten. Na vele wissels en vermoeide spelers kwam eindelijk het verlossende fluitsignaal. GVA won eindelijk, van de koploper, en stopte daarmee de negatieve reeks.

Volgende week staat de volgende topploeg op het programma. GVA B1 speelt dan uit   tegen 't Peeske B1.