GVA B1 verslaat Spero B2 in openingswedstrijd

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 05

17 september 2014 19:30

Arthur Adriaanse

Afgelopen woensdag op een mooie nazomerse woensdagavond stond de eerste competitiewedstrijd voor onze B1 op het programma. Om 19.30 uur gaf de scheidsrechter zijn eerste fluitsignaal en begon GVA B1 aan zijn eerste minuten in de '2e klasse 05 zaterdag'.

Vanaf minuut één was duidelijk dat beide ploegen vol voor de winst gingen. Beide ploegen probeerde vroeg druk te zetten. Dit resulteerde meteen in felle duels en overtredingen. GVA had de eerste fase van deze wedstrijd het betere van het spel en probeerde met verzorgt combinatievoetbal kansen te creeren.

De gevaarlijkste kansen kwamen echter uit standaardsituaties. Nadat gevaarlijke corners van Gijs en prima voorzetten van Pim onbenut bleven was het bij een vrije trap van Floyd wel raak. Onze kleinste man Bart wist de voorzet van Floyd prima binnen te koppen en zette daarmee GVA op voorsprong. Even later wist dezelfde Bart er 2-0 van te maken. Als een echte spits stond hij op de juiste plaats en kreeg hij de bal na een scrimmage voor zijn voeten en wist hij de bal hard tegen de touwen te schieten.

Na deze 2-0 werd het duel nog feller (niet gemeen). In deze fase speelde het spel zich vooral op het middenveld af. De enige kans die te noteren viel was voor de bezoekers uit Elst. Een vrije trap werd goed genomen maar met een katachtige reflex wist Hes de bal over het doel te tikken. Na enkele overtredingen vond de scheidsrechter het genoeg en bestrafte een pittige tackle met geel voor één van de spelers van Spero. Vervolgens kreeg een tweede speler van Spero geel voor commentaar. GVA kwam met twee man meer te spelen maar profiteerde niet van deze situatie.

Na de rust was het spel redelijk vergelijkbaar met de eerste helft. Er werden veel duels uitgevochten, veel overtredingen gemaakt en het spel begaf zich vooral op het middenveld. Er werden nauwelijks kansen genoteerd. Het spel leek te gaan veranderen toen Pim geel pakte voor een onnodige tackle. In een later stadium Sven en Jorn geel kregen, in hetzelfde tijdsbestek, voor onodige overtredingen en GVA de laatste fase met 9 man door moest. Toch was het tegendeel waar. Spero kwam niet langs de ijzersterke muur in de verdediging van GVA. Jordi met zijn offciele debuut voor GVA in de competitie was achterin samen met Tom de baas. Waar het op 2-0 leek te eindigen, kwam er in de slotminuten nog een positieve verassing uit de hoge hoed.. Met een rush stoomde Jordi op en gaf de voorzet. Deze voorzet kwam uiteindelijk voor de voeten van Koen. Koen faalde niet en schoot de eindstand, 3-0, op het bord.

Complimenten aan het hele elftal voor de vechtlust. Als collectief gevoetbald en gewonnen!
Supporters bedankt en tot de volgende competitiepot, de derby op 27 september in en tegen Bemmel.

Met een goed gevoel kijken wij uit naar de mooiste vier dagen van het jaar en wensen wij iedereen hele fijne Doornenburgse KERMIS!