GVA 1 - DVOL 1

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 september 2015 14:00

Kooij, N.G.

6 sep. Vandaag begon de competitie weer op de Vijzel. GVA mocht het op nemen tegen DVOL uit Lent wat gezien wordt als een medeconcurrent om de bovenste plaatsen.

GVA begon met Bart Witjes in de goal, achterin Danny Milder, Martijn Vernooij, Jorg Vermaas en Rob Peters, op het midden stonden Ad Drost, Erik Peters en Rick Pruijn en daarvoor Tom te Boekhorst, Jordy Wigman en Rob Witjes.

Het spel begon vandaag met veel tempo en beide ploegen hadden er zin in. Er werd van beide kanten vrij vlot de lange bal gekozen en het was nog een beetje slordig. Grote kansen waren er nog niet aan beide kanten, maar DVOL wist na 20 minuten te profiteren toen GVA niet helemaal lekker uit verdedigde. De bal kwam in de 16 voor de voeten van één van de spelers van DVOL die hem in de kruising snoeihard binnen schoot. Danny probeerde de bal nog weg te koppen, maar dit was tevergeefs.

Vlak daarna raakte Rob Witjes geblesseerd en Bjorn kwam er in om hem te vervangen.

GVA probeerde het hierna op te pakken, maar was nog te slap in de duels. Toch kwamen er nog mooie kansen, Ad had uit kunnen halen, maar probeerde de keeper te passeren en dat liep op niks uit en vlak voor rust zette Tom, Bjorn mooi één tegen één voor de keeper, maar deze wist met een teentje de bal uit de goal te houden. Ook Jorg Vermaas raakte geblesseerd in een duel en moest nog voor de rust vervangen worden door Emiel. Zo ging GVA daarna met een achterstand de rust in.

Na de rust probeerde GVA het op te pakken, na 10 minuten kregen we een dot van een kans toen Bjorn langs de achterlijn voor zette op Jordy, maar zijn bal ging wonderbaarlijk op de lat van een meter of 5. DVOL kreeg ook een goede kans toen één van de spelers bedacht om van 25 meter op goal te schieten, Bart was kansloos, maar de bal ging via onderkant lat uit de goal, waarna Bart de bal nog kon oppakken. De wedstrijd leek nog alle kanten op te kunnen gaan. Bjorn kreeg op een voorzet van Tom nog een goede kans en de rebound van Ad leek door een hand van DVOL tegen gehouden te worden, maar de scheids zag geen strafschop hierin.

10 minuten voor het eind kreeg DVOL een corner en de bal werd strak voor gegeven, GVA zat mis en de bal werd binnen geknikt en de wedstrijd werd daarmee in het slot gezet. Robbert kwam er nog in voor Erik, maar dit bleek een wanhoopspoging, want echt kansen kwamen er in de laatste minuten niet meer voor GVA. Zo werd er misschien niet eens slecht gevoetbald, maar was DVOL een stuk effectiever dan GVA en gingen zij verdiend met de 3 punten naar huis.

We willen natuurlijk wel alle publieke steun bedanken en we zien jullie graag volgende week uit bij OVC ’85, waar we weer wat recht te zetten hebben.