SDOO - GVA

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

4 oktober 2015 14:00

Ariens, J.

4 okt. Het was vandaag schitterend weer op sportpark Bretagne waar GVA mocht aantreden op het nieuwe kunstgras van Heteren tegen SDOO. GVA begon met Bart in de goal, achterin van links naar rechts Emiel van Kol, Martijn Vernooij, Danny Milder en Ad Drost. Op het middenveld stonden Rob Witjes, Erik Peters en Bjorn Derksen en voorin Robbert Walraven en Tom te Boekhorst met daarachter Jordy Wigman.

GVA begon goed aan de wedstrijd. Veel duels werden gewonnen en de bal was veel al in Doornenburgs bezit. Het tempo zat alleen nog niet echt in de wedstrijd en SDOO loerde op de counter. Voor in waren er wat acties maar kansjes van Bjorn of Rob Witjes waren van te ver om echt gevaar te brengen voor de keeper. Na 30 minuten was het SDOO die via een voorzet van de zijkant in de 16 kwam en na een tikje van Emiel kreeg SDOO een penalty. GVA zat even met de billen samen geknepen, want we zouden toch niet achter komen hier. De penalty werd door het midden genomen en Bart Witjes bracht met zijn voet redding ook de rebound ging er niet in en zo bleef het 0-0. 5 minuten voor de rust was er een vrije trap voor GVA aan de linkerkant. Rob Witjes gaf voor Tom kopte in. De keeper kon redding brengen, maar Jordy kon de afvallende bal als nog binnen koppen. Zo gingen we met een 0-1 voorsprong de rust in.

Na de rust begon GVA wederom feller aan de wedstrijd. Na 5 minuten was het Robbert die door kwam aan de linkerkant hij gaf voor op Jordy die de bal terug legde op Tom. Tom schoot de bal in de hoek voor de 0-2. Aan GVA zijde werd er gewisseld Maickel kwam voor Bjorn in het veld. GVA was in de 70ste minuut fel met druk zetten en Ad kwam goed voor de man en stuurde Robbert diep. Robbert en Tom liepen met 2 tegen 1 richting de goal. Robbert legde de bal netjes op Tom die kon binnen schieten voor zijn 2e die dag. Een kwartier voor het einde gooide Maickel in richting Ad. Die gaf de bal hoog voor bij de tweede paal, waar Tom mooi kon binnen knikken, voor zijn hattrick. Rob Peters en Rick kwamen er nog in voor Emiel en Rob Witjes en de verdediging wist de 0 te houden. Zo ging GVA na vorige week ook vandaag weer met een verdiende overwinning van het veld.

We willen graag de vele supporters bedanken die naar Heteren waren gekomen en we zien jullie graag volgende week weer op de Vijzel. We kunnen wel wat steun gebruiken tegen medekoploper VVO.