GVA - Jonge Kracht

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

15 november 2015 14:00

Ariens, J.

15 okt. Vandaag stond de derby tegen Jonge Kracht op het programma. GVA begon net als de laatste twee wedstrijden met dezelfde opstelling.

De wedstrijd ging van start GVA speelde met de wind mee en was in de eerste helft de bovenliggende partij. Veel kansen werden gecreëerd. Rond de 30ste minuut was het Ad die voor gaf op Jordy die tekende voor de 1-0 zo leek het, want de goal werd afgevlagd voor buitenspel. Of het daadwerkelijk buitenspel was, was nog de vraag aangezien Jordy van achter zijn man leek te komen.

GVA ging door en met goed doorzetten van Rob Witjes kwam de bal bij Jordy in het 16 metergebied, Jordy werd onderuitgehaald bij zijn passeer beweging en de scheids gaf een penalty. De penalty werd door Bjorn benut en zo kwam GVA verdiend op een 1-0 voorsprong. Vlak voor rust waren er nog twee cornerballen van Erik Peters die voor gevaar zorgden met daarbij een schot die van de lijn werd afgehaald. Zo bleef het 1-0 en gingen we rusten.

Na de rust bleef GVA goed voetballen, maar Jonge Kracht had nu de wind mee en probeerde toch sneller druk te zetten. In een uitval was de spits er van door en hij werd in het 16 metergebied onderuit gehaald, waardoor ook Jonge Kracht een penalty kreeg. De penalty werd goed binnen geschoten en zo stond het 1-1. Het leek er op of GVA hierdoor zichzelf uit de wedstrijd haalde, want het niveau ging hierna omlaag. Jonge Kracht werd wat gelukkiger en wist door een goede actie van de linksbuiten op voorsprong te komen. De verdediging werd makkelijk voorbij gespeeld en oog in oog met Bart schoot hij de bal door de benen van de keeper binnen.

Hierna probeerde GVA iets opportunistischer te spelen en kreeg het nog wel goede kansen, maar de bal wilde er niet meer in. Zo liep de wedstrijd op zijn einde en ging Jonge Kracht met meer naar huis dan we gehoopt hadden een puntje was na het vertoonde spel verdiend geweest, maar zat er niet in.

Namens GVA bedanken we de vele support die aanwezig was bij de wedstrijd. Volgende week is er een inhaalweekend en speelt GVA niet. De eerst volgende wedstrijd is 29 november uit bij RVW.