GVA - Driel

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 december 2015 14:00

Hakvoort, R.F.J.M.

6 dec. Het was zondag de laatste thuiswedstrijd van 2015. GVA begon de wedstrijd in dezelfde formatie als tegen RVW. Door veel afwezigen bij GVA 1 werd Remco Otters nog eens opgetrommeld om op de bank te zitten. Zijn zoontje Sepp mocht deze middag de pupil van de week zijn.

De wedstrijd begon in een rap tempo met kansen aan weerszijde. Driel zette in de derde minuut al de score op 0-1. Via de rechterkant werd voorgezet en bij de tweede paal kon er vrij ingeschoten worden.

GVA ging hier niet van wankelen en leek in de 6e minuut al gelijk te maken toen Robbert een voorzet van Ad binnen kopte. Het doelpunt werd afgekeurd, omdat Robbert de keeper gehinderd zou hebben terwijl het toch leek dat Robbert gewoon hoger sprong.

Niet veel later werd via de rechterkant weer de aanval opgezet en gaf Maickel voor. De bal kwam bij de tweede paal en dit maal kopte Robbert weer goed binnen. Nu dus wel voor de 1-1.

Het spel bleef op en neer gaan en het was Driel dat in de 20ste minuut weer goed doorkwam en ongeveer identiek aan de eerste goal scoorde.

GVA probeerde via een vrije trap van Erik nog wat terug te doen, maar de bal vloog tegen de kruising.

Rond de 40ste minuut schoot Bart Witjes bij een uittrap half in de grond en raakte geblesseerd aan de enkel. Bart kon nog wel vol houden tot de rust.

Het was alleen niet veel later dat Bart een schot van de opkomende middenvelder niet kon tegen houden en zo werd het 1-3.

Nog voor rust leek GVA er nog een keer uit te komen via Ad, maar er werd bal verlies geleden. Driel schakelde snel om en in de counter werd nog voor rust de 1-4 binnen geschoten.

Zo gingen we met 1-4 rusten en zou er een moeilijke taak voor GVA zijn weg gelegd. Na rust kwam Kjeld Witjes in de goal voor Bart en Stan van der Welk kwam in het veld voor Bjorn.

GVA ging op zoek naar eerherstel en wilde niet helemaal afgaan. In de 60ste minuut werd Robbert vrij gespeeld in het 16 meter gebied. Hij maakte een actie en werd gehaakt, penalty. Ad ging achter de bal staan en maakte de 2-4.

GVA ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Grootste kans was toch voor Maickel die een voorzet vanaf rechts van Jordy van dichtbij tegen de keeper schoot.

Robbert Walraven werd nog gewisseld en Remco Otters mocht nog zijn minuten maken vandaag, maar in de 77ste minuut ging de wedstrijd wel in het slot. Het was de spits van Driel die via de rechterkant voorgaf en de opkomende middenvelder kon de 2-5 binnen schieten. Bij GVA knakte het geloof en de wedstrijd ging uiteindelijk ook met 2-5 verloren.

Voor GVA jammer genoeg geen mooie laatste thuiswedstrijd op de vijzel, maar volgende week kan er toch nog worden gestreden voor eerherstel uit tegen Veluwezoom. We zien jullie graag volgende week weer om te kijken of we toch met een goed gevoel 2015 uit kunnen gaan.