Belangrijke winst GVA A1

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 07

21 november 2015 14:30

Janssen, P.G.

Afgelopen zaterdag heeft GVA A1 goede zaken gedaan op eigen veld tegen VDZ A2. De bezoekers hadden een zelfde aantal verliespunten als GVA en stonden dus ook dichtbij op de ranglijst. Aan de hand van een zeer sterk spelende Cas van Driel wisten de jongens echter vrij simpel de drie punten binnen te slepen. De wedstrijd begon wat rommelig. Veel slordig balverlies aan beide kanten zorgde ervoor dat geen van beide teams tot echte kansen kwamen. Opvallend was vooral het voortdurende gewissel bij de bezoekers, duidelijk een teken dat de ploeg zocht naar de juiste balans om GVA af te stoppen. Dit lukte ze echter niet want na een rommelig moment in het strafschopgebied van VDZ was het Koen de Beijer die attent reageerde en de bal binnen schoot. De gasten waren hier duidelijk door van slag want slechts luttele minuten later volgde de 2-0. Thijs Tjallinks nam een splijtende steekbal geweldig mee en rondde vervolgens koel af oog in oog met de doelman. Het enige wat VDZ in de eerste helft daar tegenover stelde was een vrije trap op de lat. In de tweede helft begon GVA met goalgetter Mick Buurman in de wissel en zijn vervanger was Bart van der Welk. Bart speelt al weken naar behoren maar desalniettemin staat hij al tijden droog. Een gewaagde keuze dus van trainer Nseka Capitao. Of VDZ van plan was er in de tweede helft wat meer een wedstrijd van te maken is niet duidelijk, maar al vrij vlot na rust lag ook de 3-0 in het netje. Na wederom een rommelig moment was het ditmaal Remco van Bolderen die gretig de bal in de goal schoot. Na deze treffer ging VDZ met wat meer risico spelen. Daardoor ontstond er veel ruimte voor de aanvallers van GVA. Na een geweldige actie drong man of the match Cas van Driel de zestien in om vervolgens spits Bart prima in stelling te brengen. Hij schoot helaas voor hem en het team hoog over de goal. Echter was het niet veel later toch raak. Toen de zon langszaam door de donkere wolken heen brak was het een herhaling van zetten. Wederom was het Cas van Driel die de verdediging van VDZ het nakijken gaf. Met Bart weer vrij voor de goal was het voor de toeschouwers een spannend moment. Gunde Cas hem weer aan Bart of koos hij na het falen van zijn medespeler nu voor eigen succes. Cas koos voor het eerste en dat leverde een grote ontlading op. Bart liet deze tweede mogelijkheid niet aan zich voorbij gaan en schoot hem onberispelijk binnen in de linkerhoek. Waar hij zelf rustig bleef vlogen de medespelers hem om de nek. Duidelijk voorbeeld van de teamspirit die er is binnen GVA A1. Na de 4-0 leverde het aanvallende spel van VDZ toch kansen op voor hen. Maar een uitstekend keepende Hes Vermaas bracht enkele keren knap redding. Dit seizoen is het nog niet gelukt om de 0 te houden en de keeper en zijn verdedigers zijn vastberaden dit op korte termijn te bewerkstelligen. Helaas zullen ze hier minimaal 7 dagen op moeten wachten. Want een droog afstandsschot van VDZ belandde via de binnenkant van de paal in het doel. Het slotakkoord van de wedstrijd was wederom voor GVA. VDZ had op dat moment nog maar tien man op het veld staan na een gele kaart (10 minuten naar de kant). Deze charge werd gemaakt op Cas van Driel, VDZ had werkelijk handen en voeten nodig om hem af te stoppen deze middag. De laatste treffer was een laag beheerst schot van Remco van Bolderen waarmee hij een keurige GVA aanval afsloot. Met de winst nestelt GVA zich nu echt vast in de subtop als achtervolger op de Paasberg en ESA. Ander mooi moment deze middag was de rentree van aanvoerder Cas Hendriks. De verwachte terugkeer van sterkhouder Jorn Peters komende week zal ervoor zorgen dat de ziekenboeg helemaal leegraakt weer. Dat betekent dat GVA met een complete selectie kan aantreden in de derby tegen de Bataven. Onze buren zijn al 3 weken ongeslagen en hebben al aangegeven vol vertrouwen naar de Vijzel te komen. Het beloofd dus een spectaculair duel te worden zaterdag op de Vijzel om 14u30.