Driepunter in povere ambiance

DVV A2

Koen de Beijer (intikker)
Pim de Beijer (kopbal)

A-junioren zaterdag, A1, 2e klasse 07

5 december 2015 12:45

Een afgelegen veld, zonder dugouts en guur herfstweer. Er zijn leukere omstandigheden om een wedstrijd in te voetballen, maar afgelopen zaterdag was het even niet anders in Duiven. GVA nam het op tegen de A2 van DVV. Door het blessureleed bij onze A junioren was de ploeg aangevuld met twee B junioren. Zowel Brice als Bas lieten zien dat onze B junioren het niveau zeker aankunnen en beide heren speelden dan ook zeer verdienstelijk. De wedstrijd zelf kwam zoals vaker de laatste weken erg moeizaam op gang. Van beide kanten was het erg rommelig en er waren nagenoeg geen kansen voor beide goals. Gesteund door enthousiaste leiding zocht de thuisploeg wat meer de aanval maar door goed defensief werk leverde dit nauwelijks echt gevaar op. Dat gevaar kwam de eerste helft vanuit schoten uit tweede lijn van GVA. Waar Floyd tweemaal de lat trof, raakte ook Remco het aluminium. Zijn afstandschot spatte uiteen tegen de paal. Daardoor zochten beide ploegen de kleedkamers op met een 0-0 ruststand. Wat er precies gezegd is door trainer Capi tijdens de rust is nog altijd onduidelijk, maar effect had het zeker. Binnen enkele minuten in de tweede helft schoot invaller Thijs een goede steekpass prima langs de keeper. DVV leek te schrikken van het offensief van GVA in het begin van het tweede bedrijf want aan voetballen kwamen zij niet meer toe. In elk duel werden ze afgetroefd door de gretige uitploeg. Bij een kiezelhard afstandschot had de keeper van DVV de bal niet klem, waarna Koen de Beijer attent reageerde en de score verdubbelde. Ook in de rest van de tweede helft kwam DVV nauwelijks nog in het spel voor. Een vrije trap van Jordi Rutten leek voor alles en iedereen te hard en te scherp gegeven maar het was Pim de Beijer die met een uiterste inspanning de bal met een snoekduik nog prachtig strak in de korte hoek wist te koppen. Waar het normaal zijn tweelingbroer is die bekend staat om de kopgoals was hij het deze keer die een onmogelijke voorzet toch wist om te zetten in een treffer met het hoofd. In de slotfase van de wedstrijd ging het vooral om het behouden van de nul achterin. Dit was de laatste weken steeds meer een issue geworden binnen het team. Nadat de ploeg al enkele malen dichtbij was geweest om dit te verwezenlijken was het nu eindelijk raak. Keeper Hes Vermaas die al meerdere malen dit seizoen belangrijk is geweest met reddingen op cruciale momenten wist deze sinterklaasmiddag de nul veilig te stellen. Een keurige 0-3 eindstand was het resultaat van de goede tweede helft. Volgende week treden de jongens opnieuw aan tegen DVV A2, ditmaal op de eigen Vijzel. Dit is tevens het laatste duel voor de jongens dit kalenderjaar. GVA is er bij gebaat om het jaar dus een passend einde te geven en daarmee de druk op de concurrentie bovenin verder te vergroten.