GVA moeizaam door naar volgende ronde nacompetitie

VVG '25 1 (zon)

Jordy Wigman (intikker)
Assist: Ad Drost

Mannen zondag, 1, 3e klasse/4e klasse L4C / L4F nacompetitie

26 mei 2016 20:00

Vermeulen, R.R.B.M.

Na een moeizame wedstrijd tegen V.V.G.'25 heeft GVA na een 3-4 nederlaag de laatste ronde van de nacompetitie bereikt. Met deze nederlaag is tevens de ongeslagen reeks van maar liefst 16 wedstrijden beëindigd.

GVA begon de wedstrijd redelijk goed en creëerde enkele mogelijkheden en een echte kans met de kopbal op de lat van Jordy Wigman, echter het was V.V.G. '25 dat als eerste scoorde. Na matig verdedigen kreeg V.V.G. '25 de gelegenheid om ter hoogte van de 16-meter lijn doeltreffend uit te halen: 0-1. En dat moment leek GVA van zijn stuk te brengen. Er leek hierdoor een soort van verlamming of matheid in de ploeg te zijn geslopen waardoor de rest van de eerste helft erg zwak was. Geen scherpte in de duels, te laat reageren, slordig met balbezit, te snel de lange bal en GVA mocht nog van geluk spreken dat Bart Witjes met een fraaie redding een bijna zekere 0-2 achterstand wist te voorkomen. Nog voor de rust paste coach Wim Bleijenberg al de eerste wissel toe door Maickel van Kol te vervangen door Martijn Vernooij. Het vertoonde spel beloofde niet veel goeds voor de tweede helft.

Na rust was de start van GVA echter uitstekend. Al na twee minuten kwam via de rechterflank de bal uiteindelijk bij Bas Bombach die vanaf de achterlijn de bal met overzicht teruglegde op Tom te Boekhorst die de 1-1 kon scoren. Er leek een last van GVA afgevallen te zijn en de jongens gaven vol gas. Na enkele minuten werd een vrije trap vanaf links door Bas Bombach panklaar bij Tom te Boekhorst neergelegd en die kopte fraai in de hoek: 2-1. De wedstrijd was in enkele minuten volledig gekanteld. En de koek was nog niet op. Weer enkele minuten daarna werd via werkelijk een prachtige aanval, beginnend achterin bij Martijn Vernooij, via fraai combinatievoetbal via de rechterflank de 3-1 gescoord door Jordy Wigman.

De wedstrijd was beslist. Althans dat dacht iedereen op dat moment. Ook de spanning langs de kant bij supporters veranderde in ontspanning. Voorzorgsmaatregelen werden getroffen door Robert Walraven te wisselen voor Stan van de Welk en Erik Peters te wisselen voor Tim Schaars. Niets aan de hand. Echter een onachtzaamheid in de 16-meter bij GVA leidde tot een tegentreffer: 3-2. Nog steeds niets aan de hand... Echter toen nog geen vijf minuten na deze goal een strak afstandsschot van V.V.G.'25 van zo'n 20 meter tot de 3-3 stand leidde werd de ontspanning langs de lijn minder. En toen de 3-4 twee minuten voor tijd werd gescoord uit een corner was de ontspanning helemaal weg en de spanning weer helemaal terug. Hoe had GVA het zo ver kunnen laten komen? Te vroeg de teugels laten vieren? Vermoeidheid? Enfin, daarna kreeg V.V.G.'25 nog een corner te nemen. "Het zal toch niet.." zag je menigeen denken. De corner leverde echter niets op en de resterende minuten tot in de blessuretijd wist GVA uit te voetballen op de helft van de tegenstander en daarmee de volgende en laatste ronde van de nacompetitie te halen. In een bizarre wedstrijd die liet zien welke verschillende wendingen en gezichten een wedstrijd soms kan hebben (en dat maakt voetbal ook weer zo mooi). Hoe dan ook een knappe prestatie van de jongens door zo ver te komen !