GVA heeft in de eerste wedstrijd van de finale ronde van de nacompetitie een prima prestatie geleverd met een 4-1 overwinning tegen MVR

GVA 1 (zon)

MvR 1 (zon)

Rob Witjes (intikker)

Mannen zondag, 1, 3e klasse/4e klasse W3 / H4D nacompetitie

29 mei 2016 14:00

De start van de wedstrijd van GVA was uitstekend. In de 7e minuut werd een vrije trap van Erik Peters vanaf de rechterkant slim verlengd door Robbert Walraven en de plotseling opgedoken Rob Witjes wist de 1-0 te scoren. Twee minuten daarna werd een hoge bal door de MVR keeper buiten het doelgebied niet goed verwerkt en het doorzetten door Robbert Walraven leverde resultaat op. Hij kon langs de keeper op en de 2-0 laten aantekenen. 10 minuten daarna was er de mooiste aanval van de wedstrijd. Een strakke pass van Ad Drost aan de rechterflank werd door de uitgeweken Robbert Walraven vanaf rechtsvoor strak laag voor gegeven en de bal werd door Erik Peters bij de tweede paal binnengetikt: 3-0. Een mooie stand binnen slechts 20 minuten. MVR werd echter daarna steeds dreigender. Hun corners waren steeds dreigend en ook hun buitenspelers bezorgden Bas Brom en Ad Drost handenvol werk. De rust werd echter in gegaan met een 3-0 stand.

Het was te verwachten dat MVR meer risico zou gaan nemen. Na 12 minuten viel de goal echter aan de andere kant. Een corner van Rob Witjes werd binnengekopt door Tom te Boekhorst: 4-0,

MVR bleef de aanval zoeken en bij één van de situaties net voor het 16 meter gebied liep Rob Witjes tegen zijn tweede gele kaart op en kon hij vertrekken. Vijf minuten daarna werd een hoge voorzet door MVR knap binnengekopt: 4-1. Daarna moest GVA met 10 man proberen de stand vast te houden. Tom te Boekhorst werd gewisseld voor Martijn Vernooij en vlak voor tijd viel Floyd Pere nog in voor Robbert Walraven. MVR bleef dreigend in het 16-meter gebied en met hun corners maar wist niet meer te scoren. En zo eindigde deze eerste wedstrijd van de finale van de nacompetitie in een 4-1 overwinning voor GVA.