GVA herstelt zich met zege tegen koploper OVC'85

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

2 oktober 2016 14:00

Kok, M.J.

Of de oorzaak van de recente twee nederlagen nou echt de kermis was of niet, feit is wel dat GVA vandaag na twee nederlagen de afgelopen weken een goede prestatie heeft geleverd met een 5-2 overwinning op OVC ’85.

Al na 7 minuten was het raak door Tom te Boekhorst die vanaf rechts twee spelers van OVC ’85 uitspeelde en na deze individuele actie alleen voor de keeper de 1-0 scoorde. OVC’85 zorgde met combinatie-spel door het midden enkele keren voor dreiging en na 15 minuten was het raak. Een voorzet  werd direct uit de lucht door de aanvoerder van OVC ’85 in de verre hoek binnengeschoten: 1-1.

Hierna was de wedstrijd redelijk in evenwicht, al kreeg GVA enkele goede mogelijkheden: een lange rush van Tom van de Welk langs zij- en achterlijn kon hij net niet belonen met een treffer. Een fraaie actie van Rob Witjes die in een keer twee tegenstanders “het bos in stuurde” werd ook niet beloond voor de goal. Zo’n 10 minuten voor trust was het toch weer raak: Een corner van Erik Peters werd slecht verwerkt door de OVC ’85 verdediging en Danny Milder schoot vanaf 11 meter beheerst raak: 2-1. Met deze stand werd ook gerust.

Na rust, met enkele hevige stortbuien, was GVA in balbezit te slordig en door het balverlies daardoor kwam het niet echt van de eigen helft af. GVA liet wel veel meer beleving, onverzettelijkheid en strijdlust zien dan de afgelopen weken. En ja, als dat gebeurt dan weten we dat GVA een lastig te bestrijden ploeg is.

Doordat OVC’85 meer risico ging nemen kwam er meer ruimte voor de uitvallen van onze voorhoede. En 25 minuten voor tijd was het vanaf links Tom te Boekhorst die voorgaf richting de 11 meter waar de vanuit het middenveld meegekomen Jordy Wigman de bal hoog in het doel tegen de touwen schoot: 3-1. OVC’85 gaf zich echter niet gewonnen en zorgde 3 minuten later alweer voor de aansluiting doordat een hoge bal vanaf het middenveld net tussen verdediging en de sterk keepende Robbert Walraven viel en deze door een OVC’85 speler met het hoofd werd verlengd langs Robbert: 3-2.

Inmiddels had Ad Drost de plaats ingenomen voor de geblesseerde Rob Witjes en kwam daarna ook Stan van de Welk voor zijn broer Tom. In de 90e minuut zorgde een balverovering van Ad Drost op het middenveld dat de bal via Tom te Boekhorst daarna door Jordy Wigman ter hoogte van de 16-meter fraai werd afgelegd op de doorgelopen Bas Bombach. En Bas plaatste de bal beheerst langs de keeper: 4-2. De wedstrijd was beslist en in blessuretijd werd het verschil in goals nog groter doordat keeper Robbert Walraven één van zijn diverse geplaatste uittrappen bij Tom te Boekhorst terecht liet komen. En Tom bepaalde met een lob over de keeper de eindstand uiteindelijk op 5-2.