Lastige uitwedstrijd resulteert in overwinning voor GVA

Paasberg De 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

9 oktober 2016 14:00

Vermeulen, R.R.B.M.

Vandaag heeft GVA uit bij en tegen SV de Paasberg een 0-3 overwinning behaald.

Voordat de wedstrijd begon was er tijdens de warming-up een grote tegenvaller doordat Floyd Pere zich blesseerde aan de knie waar hij juist na een lange periode van hersteld leek te zijn.

In de wedstrijd startte de Paasberg fel en ging stevig de duels aan. GVA had moeite om daarop het juiste antwoord te vinden, maar na 13 minuten was toch het 0-1 doordat Jordy Wigman een loepzuivere voorzet vanaf rechts afleverde voor de goal, waar Tom te Boekhorst vrij kon inkoppen.

Hierna kreeg GVA enkele mogelijkheden en kwam het iets beter in het spel, maar mede door de inzet van de Paasberg was het spelen van verzorgd combinatiespel lastig. Na 23 minuten viel eigenlijk uit het niets de 0-2. Een diepe bal aan de linkerflank leek op niets uit te lopen, echter Erik Peters bleef tegen beter weten in toch doorlopen, en maar goed ook. De laatste man van de Paasberg speelde te zacht terug op de keeper en Erik kon net voor de keeper de bal bereiken en verlengen naar de goal.

Na de rust bleef het beeld van de wedstrijd hetzelfde waarbij vooral de inzet en duels van de Paasberg soms op of over grens waren. Een kwartier voor tijd was er een belangrijk moment: vanaf zo’n 20 meter afstand van de goal werd op goal geschoten door de Paasberg en daarbij raakte de bal de arm van Danny Milder en de scheidsrechter wees onverbiddelijk naar de penaltystip: strafschop.

De penalty werd prima ingeschoten door de speler van de Paasberg, strak, laag, links onderin pal naast de paal en misschien dat sommigen van de Paasberg al half juichten. Echter daar was de werkelijk fabelachtige redding van keeper Robbert Walraven die met een katachtige reactie (het leek wel of hij uitschuifbare armen had) de bal naast stompte. Prachtige redding en op een belangrijk moment.

In de laatste fase van de wedstrijd kreeg GVA meer ruimte en meer mogelijkheden voorin. Vlak voor tijd stuurde Jordy Wigman vanaf rechts Tom te Boekhorst weg en die wist na de aanname en een keer kappen en draaien de 0-3 te scoren. Geen gemakkelijke wedstrijd voor de jongens, maar ze hebben toch netjes de 3 punten binnen gehaald.