GVA stelt overwinning tegen SDOO veilig in de 2e helft

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

30 oktober 2016 14:00

Jansen, W.

In de uitwedstrijd tegen SDOO heeft GVA met 1-3 gewonnen.

In de eerste helft trachtte GVA met een verzorgde opbouw van achteruit voor gevaar voor het SDOO-doel te zorgen, terwijl SDOO vanuit een gegroepeerde , compacte, organisatie loerde op balverlies om van daaruit via de omschakeling tot scoren te komen. Er werden enkele kansen gecreëerd door GVA met onder andere Tom te Boekhorst, Maickel van Kol, Jordy Wigman en Rob Witjes maar het vizier stond nog niet helemaal op scherp.

Een hachelijk moment was er aan de andere kant waarbij keeper Robbert Walraven een harde hoge terugspeelbal knap met het hoofd koppend wist te controleren en de bal wist te ruimen.

Ondanks een licht veldoverwicht en enkele mogelijkheden voor GVA was het toch SDOO dat op voorspong kwam. Het niet al te resoluut verdedigen door de GVA-achterhoede stelde de SDOO spits in staat alleen op Robbert af te gaan en de 1-0 aan te tekenen.

GVA bleef volhouden in de verzorgde opbouw, maar deed dat in een te traag tempo, of te omzichtig waardoor SDOO de kans kreeg telkens goed georganiseerd te gaan staan. Met de 1-0 werd de rust in gegaan.

Blijkbaar had de rust de jongens goed gedaan, want in de 2e helft speelde GVA met een stuk meer overtuiging en wilskracht dan in de 1e helft. De dreiging voor het doel van SDOO werd steeds groter en het was dan ook niet geheel onverwacht dat in de 58e minuut na fraaie voorbereiding door Rob Witjes de 1-1 viel vanuit een strak schot van Jordy Wigman, ter hoogte van de 16-meter.

GVA bleef doorgaan en kwam in de 71e minuut op een 1-2 voorspong doordat na een mooie combinatie Bjorn Derksen alleen voor de keeper de bal in de verre hoek schoof. Het spel golfde vervolgens heen en weer en aan de andere kant keerde Robbert weer eens op onnavolgbare wijze een inzet van SDOO van dichtbij.

Ad Drost kwam in het veld voor Bjorn Derksen en hij viel in op een verdienstelijke wijze. In de 82e minuut werd de wedstrijd beslist doordat na een fraaie actie van Rob Witjes en de daarop volgende voorzet de meegekomen Bas Bombach ter hoogte van de penaltystip de bal overtuigend binnenschoot: 1-3.

Hiermee eindigde de wedstrijd en pakte GVA de 3 punten in een wedstrijd, waarin de overtuiging en wilskracht in de 2e helft de beslissend waren.