GVA wint met 4-1 van Elistha

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 november 2016 14:00

Benali, M.

GVA heeft vanmiddag een goede overwinning behaald op Elistha met twee goals voor - en twee goals na rust.

GVA had in de eerste fase van de wedstrijd het meeste balbezit, maar moest bedacht zijn op de counters van Elistha. Na ruim een kwartier kwam GVA op een 1-0 voorsprong doordat de bal vanuit een lage voorzet van Bas Bombach door een Elistha-verdediger in eigen doel werd gegleden. Het spelbeeld bleef daarna hetzelfde en na een half uur wist Jordy Wigman na goed doorzetten van Bjorn Derksen de bal van dichtbij tegen de touwen te werken: 2-0. Elistha gaf niet op en scoorde 10 minuten voor rust de 2-1, na niet al te resoluut verdedigen van GVA. Dit gaf Elistha moed en men  deed er nog een schepje bovenop. In deze fase was het belangrijk dat niet de 2-2 viel en dat gebeurde ook niet. Met 2-1 werd de rust in gegaan.

In de 2e helft verliep de start voor GVA gunstig want na 5 minuten werd een sterke actie van Bjorn Derksen in het zestien metergebied gevolgd door een lage voorzet en die was voor Tom te Boekhorst van dichtbij niet te missen: 3-1. Dit was belangrijk want de marge van twee goals die GVA hiermee creëerde leverde meer controle en beter veldspel op. Er kwamen nog enkele kansen waaronder een kopkans voor Bjorn Derksen na een goede aanval over rechts. Deze kopbal werd echter op een stijlvolle wijze gekeerd door de keeper van Elistha.

Of het door de stand of de conditie kwam was niet helemaal duidelijk maar GVA had in de laatste fase van de wedstrijd nagenoeg volledige controle over de wedstrijd en beloonde zichzelf nog een keer een kwartier voor tijd doordat Bjorn Derksen een strafschop benutte na een overtreding die op hemzelf was veroorzaakt. Met 4-1 eindigde de wedstrijd.