GVA wint boeiende wedstrijd van DVOL

GVA 1 (zon)

DVOL 1 (zon)

... (intikker)
... (kopbal)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

13 november 2016 14:00

Rutten, M.M.T.

In een wedstrijd waar veel in zat heeft GVA met 3-2 gewonnen.

De eerste 10 minuten startte GVA goed en was het veldspel verzorgd. Daarna nam  DVOL iets meer het heft in handen waarbij het telkens zo snel mogelijk de ballen achter de GVA verdediging wilde neerleggen. Het laatste kwartier voor rust was er daarentegen weer een licht overwicht voor GVA en dat werd in de 35e minuut beloond met een goal. Een hoge bal vanuit het middenveld werd door Bas Bombach op prachtige wijze aangenomen en afgelegd op Maickel van Kol. En Maickel schoot na een prima aanname laag links in de hoek de 1-0 binnen.

Hierna kreeg GVA nog enkele goede kansen. Een perfecte voorzet op maat van Tom te Boekhorst werd goed meegenomen in het strafschopgebied door Bjorn Derksen maar helaas redde de keeper van DVOL. Ook een doorkopbal van Tom te Boekhorst die direct door Jordy Wigman op doel werd geschoten kon door de DVOL-keeper, zij het met moeite, net over worden verwerkt.

Jammer was het vroeg uitvallen door blessures van Tom van de Welk en Rob Witjes. Hun plaatsen werden ingenomen door resp. Ad Drost en Erik Peters en daarmee had trainer Wim Bleijenberg slechts 1 wissel over bij aanvang van de rust.

Na de rust startte GVA te mat en DVOL wist binnen 10 minuten de wedstrijd te keren. Eerst was na balverlies bij GVA op het middenveld de omschakeling bij DVOL beter dan bij GVA en daardoor kon de DVOL-spits redelijk ongehinderd de 1-1 binnen schieten. Nog geen 10 minuten erna kon uit een ingooi een DVOL-spits van dichtbij bij de eerste paal zelfs de 1-2 binnen koppen.

Dit was een tegenslag voor GVA en de jongens moesten dit even verwerken. Toch richtten ze zich op en na 66 minuten wist Tom te Boekhorst uit een vrije trap de gelijkmaker te scoren: 2-2. Het venijn leek bij DVOL er een beetje uit te zijn, al moest GVA blijven oppassen voor de ballen die heel snel achter de verdediging werden gelegd. Ook daalde het niveau van de wedstrijd enigszins.

In de 86e minuut viel toch de beslissing, in het voordeel van GVA. Een goede bal over de hele breedte van het middenveld door Jordy Wigman werd verlengd door Tom te Boekhorst naar Erik Peters en die schoot met links in de korte hoek onder de keeper door de winnende 3e treffer binnen: 3-2.

De scheidsrechter floot bijna direct na 90 minuten af en daarmee hield GVA de 3 punten in Doornenburg na een boeiende wedstrijd