OVC 85 1 - GVA 1

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

26 maart 2017 14:00

Modderkolk, W.M.

26 mrt. De klok is een uurtje verzet en GVA mocht vandaag aantreden tegen OVC ’85 in Oosterbeek. Met een mooi kunstgrasveld en een strakblauwe hemel begon GVA in de volgende formatie. Op goal Hes Vermaas, achterin Rob Peters, Danny Milder, Maickel v. Kol en Bas Brom. Op het middenveld Erik Peters, Thomas Janssen en Bas Bombach en voorin Bjorn Derksen, Rob Witjes en daarachter Jordy Wigman.

De wedstrijd begon rustig en na 10 minuten kon GVA de eerste kans noteren een voorzet vanaf links van Jordy kwam richting de vrijstaande Rob Witjes. Zijn volley ging alleen te zacht en werd een pakkertje voor de keeper. OVC was daarna gevaarlijk via een vrije trap, maar deze ging net over. Na een kwartier spelen zette GVA goed druk en kon Rob Witjes de uittrap van de keeper op 25 meter voor de goal onderscheppen. Hij schoof de bal alleen net te ver voor zich uit waardoor zijn inzet op een vrije goal nog net geblokt kon worden door een verdediger. In de 21ste minuut was het dan toch raak voor GVA. Een hoge corner van Erik werd bij de tweede paal door Bas Bombach op goal gekopt de keeper kon hem nog net tegen de lat tikken, maar in de rebound kon Jordy van dichtbij de bal binnen tikken. De 1-0 werd vastgehouden en GVA was op het middenveld sterk in het veroveren van de tweede bal. Na een half uur kreeg OVC toch een goede kans toen een voorzet vanaf links bij de rechtsbuiten kwam. Zijn schot ging net langs de paal op naast. Daarna had OVC nog een mogelijkheid via een vrije trap, maar deze kon makkelijk weg gekopt worden waardoor we met 0-1 gingen rusten.

Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde en GVA was sterker. De keeper aan OVC kant had last van de blessure die hij in de eerste helft opliep en moest worden gewisseld. Bij gebrek aan een reservekeeper ging één van de spelers keepen. Dit leek voor GVA toch een uitgelezen mogelijkheid om hiervan gebruik te maken. Na een klein kwartier was er een overtreding op het middenveld waarbij de scheids rood gaf aan OVC. Geel leek hier meer terecht en nog geen 5 minuten later was er een overtreding op Bas Bombach, waarbij iedereen eerder een rode kaart verwachtte, maar hier gaf de scheids geel. De man meer situatie die was ontstaan voor GVA bleek niet echt positief te werken. GVA leek wat nonchalant te worden en OVC werd sterker. In de 70ste minuut had OVC een grote kans toen ze via rechts doorkwamen, maar het vlammende schot ging vast op de kruising. GVA werd weer een beetje wakker geschud. In de 80ste minuut werd Bjorn aan de linkerkant diep gestuurd, hij omspeelde de keeper en kon met links de bal in het doel schuiven. Zo werd het 0-2 en daarmee leek de wedstrijd wel gespeeld. Aan OVC kant werd het alleen maar erger, de aanvoerder kreeg zijn tweede gele kaart voor praten en ze moesten met 9 man verder. Aan GVA kant werd er nog gewisseld Stan kwam er in voor Rob Witjes. GVA had nog wat uitvallen, maar speelde dit niet goed uit. Pas in de blessuretijd lukte het nog om te scoren Bjorn pikte een uittrap op en ging richting de keeper om de bal langs de keeper op in de goal te schieten. Zo werd het 0-3 en pakte GVA 3 mooie punten en de 4e plek in de ranglijst.

We bedanken een ieder voor het support en tot volgende week thuis op de Vijzel tegen SDOO.