JO9-1 wint eerste competitiewedstrijd

Bemmel SC JO9-3

Sepp Otters (afstandschot)

10 september 2016 8:30

vandaag stond de eerste competitie wedstrijd op het programma. Aan de afstrap stond een ander elftal dan vorig seizoen, de transfermarkt had ook ons elftal doen veranderen. Tijdens de bekerwedstrijden bleek dat er nog wat te sleutelen was aan het elftal, maar vandaag zou het vast beter gaan dachten de leiders (en ook de spelers).

In de eerste minuten namen we direct het initiatief, na een mooie solo van Sepp, die zes spelers van Bemmel het bos in stuurde wist de keeper de bal uit de hoek te tikken. Door hard werken wisten we Bemmel van onze eigen goal af te houden, maar we wisten steeds niet door te dringen tot hun goal. In de loop van de eerste helf twerd Bemmel steeds sterker, gelukkig hielden onze verdedigers stand. Onder aanvoering van Rens werden veel ballen weer veroverd. Stijn en Brandon voerden hun taken prima uit.Ook Davide wist door steeds hard te werken veel ballen af te pakken. Sepp was voorin, maar ook achterin een plaag voor de snelle spelers van Bemmel. Ook Bram speelde in zijn eerste wedstrijd goed spel.Toch wisten we niet te voorkomen dat de goed keepende Lars een tegendoelpunt kreeg. Na een verkeerde keuze van een van onze spelers belande de bal pardoes voor de voeten van een Bemmelnaar en die schoot de bal onhoudbaar tegen de touwen. Even waren we de draad kwijt, maar na een prima uittrap van Lars belande de bal bij Sepp. Deze speelde twee man uit en kon vervolgens vrij doorlopen naar de keeper. Het was een koud kunstje om de bal binnen te schieten. Onze eerste goal van dit seizoen en we waren er blij mee. Een paar minuten later kreeg Sepp weer een bal in de hoek doordat Davide goed druk zette, Sepp omspeelde een paar spelers en schoot de bal van afstand in de verre hoek. We stonden zowaar voor met 1-2.
In de rust vertelden de leiders dat de jongens hard werkten en gaven nog wat tips. Bram wilde graag keepen en ruilde daarom met Lars. Deze wissel gaf ons de mogelijkheid om voorin nog wat sterker te worden. We creeerden vele kansen. Daarvan werd er 1 door Lars benut, na een assist van Rens. Hij schoot de voorzet prima binnen! Dat we nog wat kansen misten mocht de pret niet drukken. We hadden ze gecreeerd en dat is belangrijk.Daarnaast gaven we achterin niks weg, Bemmel kreeg geen enkele kans doordat elke aanval door een van onze jongens onschadelijk werd gemaakt. We voelden dat we konden winnen als we elkaar zouden blijven helpen. Bram hield daardoor keurig zijn doel schoon. Bovendien pakten we vandaag de eerste overwinning en dat voelde lekker voor de jongens.