WSV JO17-2 - GVA JO17-1

Onder 17, JO17-1, Groep 2 SR2

25 oktober 2016 20:00

Vliet, C.R. van

25 okt. Het is 20.00 uur als de wedstrijd WSV JO 17-2 - GVA JO17-1 begint. Op sportpark de Voorwaarts in Apeldoorn hangt veel mist en de jongens van GVA mogen proberen op het natte kunstgras de volgende ronde te behalen.

De wedstrijd begint met veel tempo in de bal. WSV neemt de overhand en creëerd de meeste kansen. Na 10 minuten spelen is er een domber bij GVA als Brice Huting met een lelijke enkelblessure het veld moet verlaten. Koen vervangt Brice, GVA heeft het zwaar tegen de jongens uit Apeldoorn en is voornamelijk aan het tegenhouden. Na 20 minuten zien we een bal via de paal voor het doel belanden en kan er net op tijd weg gewerkt worden. Ook komt WSV via de zijkanten soms goed door, maar de verdedigers doen er samen met doelman Xander alles aan om de 0 op het scorebord te houden. Rond de 30ste minuut is er weer een schot op de paal en de scrimmage voor de goal wordt weer weg gewerkt. Had GVA dan niks in te brengen? Slechts twee schaarse mogelijkheden via Lukas Eltink, maar zijn inzetten met de kop en voet zien we beide naast de goal belanden.

Na 40 minuten is er rust, dat konden de jongens wel gebruiken. Het tempo in de wedstrijd hadden we nog niet eerder meegemaakt dit seizoen. Na de rust kwam Bram erbij voor Richard. Weer was het WSV die de kansen had, maar Xander leek alle ballen eruit te houden. Verdedigers Stef, Teun en Sander wierpen zich voor elke voorzet en schot en daarachter stond nog onze stofzuiger Sieb om de boel schoon te houden. GVA had het zwaar en zag na 60 minuten weer een bal via de paal naast vliegen. Toch is er dan een voetbalwet als er aan de ene kant niet gescoord wordt dan... Even was Sem weg in de diepte, maar hij hield net in anders had hij Lukas vrij voor de goal kunnen zetten. WSV ging hierna in de aanval en daar kwam dan toch de goede voorzet en werd er bij de tweede paal binnen geschoten. 1-0 de ban leek gebroken. De aftrap wordt genomen GVA probeert de aanval te zoeken, maar in de tegenaanval is de spits van WSV weg en maakt nu gelijk 2-0. Met nog ongeveer 10 minuten op de klok leek het een verloren wedstrijd te worden, maar dan kennen we de jongens van JO17-1 nog niet. Die een vorige bekerwedstrijd ook een 5-1 achterstand in een 5-5 gelijkspel wisten om te buigen. GVA ging op zoek naar de aanval en 3 minuten voor tijd werd Jort vrij gespeeld aan de linkerkant. Hij gaf goed voor bij de tweede paal en Sem schoot vanuit de stuit de bal keihard binnen voor de 2-1. De laatste minuten braken aan, we zagen al wat jongens met kramp verschijnselen en GVA geeft nog één keer gas. Een hoge bal naar voren wordt opgevangen door Bram. Hij speelt Lukas in die gelijk een 1-2 met Dion opzoekt. Lukas heeft een klein voorsprongetje op de verdediger en doet wat hij zo goed kan. De bal keihard in de goal rammen. Het is 2-2 en niet veel later fluit de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Gelijkspel, geen verlenging, maar gelijk penalty's. Aan beide zijde worden 5 man aangewezen. Bij GVA gaan Dion, Lukas, Jort, Sieb en Xander de strafschoppen nemen. Het is spannend, maar aan beide kanten worden alle penalty's benut. Weer kijken voor de volgende penalty. Gastspeler Bram Zweers gaat achter de bal en schiet goed in de hoek de 5-6 binnen. Nu komt de volgende speler van WSV, in het veld één van de betere. Hij gaat achter de bal staan en we zien keeper Xander opeens wijzen naar de rechterhoek met het vingertje. De aanloop en misschien de twijfel de bal gaat richting de rechterhoek, maar naast. GVA sleept de wedstrijd die ze misschien wel met 10-2 hadden moeten verliezen op miraculeuze wijze binnen. GVA JO17-1 gaat door naar de volgende ronde.