GVA JO17-1 wint van Angeren JO17-1

Onder 17 zaterdag, JO17-1, 2e klasse 06

15 april 2017 14:30

Hans Brom

15 apr. Vandaag stond voor GVA JO17-1 de derby tegen Angeren op het programma. Er was bij GVA wat chaos voor de wedstrijd toen Orland nergens te bekennen bleek. Er werd snel overleg geplaats met JO17-2 en Ties kwam er bij ons bij om te beginnen in de spits. Ook Wout en Koen sloten tijdens onze wedstrijd nog aan in de wissel.

We begonnen goed aan de wedstrijd en kregen al snel de beste kansen. Lukas was een paar keer snel weg in de diepte, maar wist geen echte kansen uit zijn acties te halen. Bij GVA stond het achterin goed en werden weinig kansen weg gegeven. In de 35ste minuut was er een gele kaart bij Angeren voor natrappen. GVA probeerde de 10 minuten met een man meer aan te grijpen om op voorsprong te komen. Er was al een schot van Lukas vanaf 16 meter maar deze werd goed tegen gehouden. In de 40ste minuut was het dan raak. Vanuit achteruit gaf Sieb een vrije trap voor richting Dion en Lukas. Lukas kon de bal uit de lucht aannemen en langs de keeper schieten voor de 1-0. Vlak daarna was het Sieb die het op zijn heupen had en vanaf achteruit op snelheid kwam opstomen. Hij vloog de jongens van Angeren voorbij of ze er niet stonden en kwam in de 16 meter. Nog een kap op zijn linker het schot langs de keeper op, maar ook net langs de paal op naast. We gingen dus met een 1-0 voorsprong en een goed gevoel de rust in.

Na de rust kwam Angeren iets meer in het spel, maar toch bleef GVA een goede strijd en beleving tonen. Toch kwamen er ook wat kansen voor Angeren, maar keeper Xander wist de schoten elke keer te pakken. Angeren kreeg nogmaals geel en hierdoor kreeg GVA weer wat rust. Bij GVA waren er ook wat kansen, maar schoten gingen net voorlangs of werden op tijd geblokt. In de 60ste minuut was Lukas in de diepte weer op snelheid weg hij ging het strafschopgebied in en werd onderuit gehaald, penalty besliste de scheids. Bij GVA ging Dion achter de bal staan. De aanloop was er, maar het schot ging huizen hoog over, volgens Dion lag de bal in een kuiltje. Hierdoor bleef de wedstrijd spannend. Hoewel bij Angeren nog een keer een gele kaart werd getrokken, bleven zij op zoek naar de 1-1. GVA leek vermoeid en nonchalant te worden. Toch bleef de verdediging goed werken. In de laatste minuten was er ook bij GVA een gele kaart voor Lukas. Op dit moment kreeg Angeren nog twee enorme kansen, maar twee keer werd er van dichtbij naast geschoten. Zo bleef het 1-0 en floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Zo haalde GVA alweer de 3e overwinning op een rij en steeg het zelfs een plekje in de ranglijst. We danken weer de spelers van JO17-2 die ons uit de brand hielpen vandaag en maken ons op voor een Europees weekje oftewel woensdag Spero en zaterdag weer Ewijk.