GVA JO17-1 - de Treffers JO17-2

Onder 17, JO17-1, Groep 2 SR2

4 februari 2017 14:30

Bas Brom

4 feb. Vandaag was de ¼ finale voor de KNVB beker. De jongens van GVA JO17-1 mochten aantreden tegen de Treffers JO17-2. Op het hoofdveld van de Vijzel ging de wedstrijd van start. Al snel in de wedstrijd bleek dat de Treffers de overhand hadden in balbezit en de meeste kansen had. Binnen 20 minuten zagen we de Treffers 3 x de lat raken, maar er werd niet gescoord. De wedstrijd bleef hierdoor spannend en GVA kwam iets meer in de wedstrijd. Voor GVA was het Orland die de grootste kans had om te scoren, maar zijn inzet werd tegen gehouden. Bij een cornerbal was GVA ook nog gevaarlijk met een afvallende bal, maar de inzet werd gekeerd. We gingen met 0-0 de rust in wat op zich niet slecht was.

De tweede helft waren er wat wisselingen en GVA leek iets meer gelijk te komen met de treffers. De kansen kwamen nu ook meer aan onze kant, maar toch was het de Treffers die een dot van een kans kreeg na een corner. GVA keek naar de bal bij het uitlopen en liet achterin veel mensen vrij, maar de open kans werd over geschoten. Toch rond de 60ste minuut was het raak voor de treffers. Via een actie aan de rechterkant kwam de bal met een lobje voor en de spits kon aannemen en de bal binnen schieten voor de 0-1. GVA liet zich niet kennen en ging in de tegenstoot en kwam zo tot meer balbezit en kansen. In de 70ste minuut was er een corner van GVA. Brice die na lang blessureleed weer terug was legde de bal voor en gastspeler Rik Lukassen kopte binnen voor de 1-1. De wedstrijd kon nu alle kanten op gaan. 5 minuten voor tijd ging het mis voor GVA de spits van de Treffers werd in de diepte bereikt en ging op de uitkomende keeper Xander af. Na de kapbeweging kon Xander niks anders dan een tackle maken om een doelpunt te voorkomen. Het leek buiten de 16, maar de scheids was resoluut en gaf aan dat het binnen de 16 was dus strafschop. Xander moest er met geel 10 minuten uit dat betekende voor ons dat Teun de handschoenen aan trok. De treffers mochten een penalty nemen en deze werd verzilverd zo werd het 1-2. GVA besloot nog voor een laatste slotoffensief, maar in de tegenstoot werd het leed nog erger en brachten de Treffers via een goede counter de stand op 1-3. Het was een mooi bekeravontuur, maar jammer genoeg hield het voor de jongens van GVA JO17-1 vandaag op.