GVA 1 - Baakse Boys 1 (zon)

GVA 1

Baakse Boys 1 (zon)

27 maart 2011

GVA 1 vervult plicht

Ons eerste elftal heeft gisteren een " logische " zege geboekt tegen hekkensluiter Baakse Boys.
In Doornenburg werd de eindstand bepaald op 5-1.
Voor de wedstrijd begon was er eerst een leuk moment in de kleedkamer. Frank Peters vierde vandaag zijn verjaardag en in plaats van een meter na de wedstrijd te trakteren besloot hij om flesjes AA voor de wedstrijd te trakteren.
Het begin van de wedstrijd was niet goed van de kant van GVA. Het tempo lag vrij laag en door het harde droge veld was het soms moeilijk combineren. De eerste kansjes waren dan ook voor Baakse Boys. GVA had het balbezit maar doordat zij soms balverlies leden kon Baakse Boys richting het doel van Bart Witjes. Tot echte gevaarlijke kansen leed dit niet.
Het eerste echte wapenfeit van GVA was wel direct raak. Na een korte combinatie met Martijn Vernooij kon Joost van Alst het middenveld over steken. Zijn schot vanaf randje 16 vloog in de verste kruising binnen. 1-0. Er werd al gesuggereerd dat dit kwam door de nieuwe schoenen en dat Joost dit uiteraard nooit zo bedoeld kon hebben. Daar zullen de meningen binnen het team wel altijd over verdeeld blijven...;)
Vervolgens ging GVA verder en was daar al gauw de 2-0. Alex Vernooij werd aangespeeld net over de middenlijn, hij kon opendraaien en zich ontdoen van zijn directe tegenstander. Na een sprintduel met enkele verdedigers bleek Alex de snelste en hij faalde niet 1 op 1 met de keeper. De 3-0 was wederom een doelpunt waarover de meningen verdeeld waren. Alex gaf aan dat dit een van zijn mooiste goals ooit was en omschreef het als een bekeken lob. De rest van het team noemde het een blokgoal... ;) Het ging als volgt: Alex was de verdediging aan het opjagen, de verdediger schoot de bal vrij hard van dichtbij tegen Alex aan en de bal ging vervolgens over de keeper het doel in. 3-0, wereldgoal. Vlak daarna was er, voor rust, ook nog de 4-0. Vrije trap vanaf rechts werd door Dave Mom mooi richting de 2e paal gekruld en daar kon de ingelopen Jorg Vermaas eenvoudig binnentikken. Een eerste helft die niet erg goed was maar de gewenste voorsprong was daar.
In de rust een enkele omzetting bij GVA. Rick Pruijn verliet het veld en Frank Peters kwam voor hem erin. De tweede helft kunnen we eigenlijk omschrijven als slecht. De wedstrijd was zo goed als gespeeld en GVA speelde in een traag tempo de wedstrijd uit. Er was nog een knappe goal van Alex Vernooij. In een kluts in het strafschopgebied van Baakse Boys kon hij de bal meenemen met de borst, controleren en vervolgens zijn derde doelpunt binnenschieten. 5-0.  Dit betekende dus ook dat hij de wedstrijdbal mocht houden zoals ook vorige week Jorg Vermaas.  De eindstand was echter nog niet bepaald. De spits van Baakse Boys kwam in duel met Martijn Vernooij (Oellie) en ging voor de strafschop. Helaas besloot de scheids ook deze aan hem te geven hoewel dit er geen was. Dezelfde spits wist hem ook binnen te schieten. 5-1. Daarna nog een wissel bij GVA. De goed spelende Rob Peters werd vervangen door Danny Milder. Even later ook nog een wissel op de bank. Rene van de Sant en Lars Cornelissen wisselden even van links naar rechts op de bank zodat zij beiden evenveel zon hadden. Al met al een plichtmatige overwinning van GVA in een slechte wedstrijd. Volgende week kan men weer vol aan de bak. SV Loo komt op bezoek in Doornenburg.