GVA 09-1 wint eerste wedstrijd na de winsterstop

Eldenia JO9-3

Sepp Otters (schot)

18 februari 2017 9:00

Vandaag mochten we eindelijk weer eens een potje voetballen. Onze jongens stonden na een korte voorbereiding te trappelen om voor het "echie" te spelen. Na knap een oefenwedstrijd van Bemmel F2 gewonnen te hebben dachten we er klaar voor te zijn. In de winterstop hebben we ons versterkt met een nieuwe laatste man (Diego Reints), maar waren we ook Bram Jaspersen verloren (aan 09-3). Daarnaast hadden we uit 09-3 Daniell geleend voor vandaag. De eerste minuten waren voor Eldenia, ze begonnen scherper aan de wedstrijd en dus moesten we zelf ook een tandje bij schakelen. Na een klein misverstand tussen Diego en Lars kon de spits van Eldenia de bal precies in de hoek prikken 0-1. We lieten onze koppies niet hangen en in de aanval daarop zette Sepp, Brandon knap vrij voor de keeper. Brandon deed alles goed wat hij moest doen, maar helaas gold dat ook voor hun keeper, waardoor de bal er net niet in ging. Aan de andere kant herstelde Lars zich van de eerste goal met een aantal erg knappe reddingen. We bleven wat onder druk staan, maar omdat we hard bleven werken viel de 0-2 niet. Helaas konden we het niet volhouden, na een een goed aanval van Eldenia stond het toch 0-2. Ook nu bleven we de koppies omhoog houden en wilden in ieder geval proberen te scoren. Sepp kreeg op links de bal en soleerde zichvanaf eigen helft langs twee verdedigers. Op de achterlijn passeerde hij hun laatste man en wist met buitenkant voet de bal in de verre hoek te schieten, 1-2, we deden weer mee! Tijdens de rust gaf Diego aan te willen keepen, Lars ging daarom weer voetballen. Dat pakte prima uit. Diego hield er een paar mooie ballen uit en Lars zorgde voor veel gevaar. De gehele tweede helft stonden goed te voetballen. Rens gaf goede diepe ballen, Stijn veroverde ballen en Davide wist met zijn snelheid veel aanvallen van Eldenia in de kiem te smoren. Na een kansje voor Lars, wist Eldenia de bal te veroveren en de 1-3 te maken. We gooiden alle schroom van ons af en begonnen Eldenia steeds verder terug te dringen. Uiteraard moesten we oppassen voor de counters, maar zoals gezegd hadden Davide en Rens daar goed het oog in! Ook Daniell droeg zijn steentje bij door zoveel mogelijk ballen te veroveren. Uit een schittterende aanval kwamen we weer volledig terug in de wedstrijd. Rens opende de bal op Brandon, die zag Lars staan. Lars controleerde de bal en speelde hem schitterend de diepte in op Sepp. Eevn leek het alsof de keeper de bal kon oprapen, maar met een ultime sliding wist Sepp de bal zo van richting te veranderen dat hij langs de verbaaasde keeper het doel in rolde, 2-3.  Wat zou er nog meer gebeuren in dit heerlijke potje???
Na een goede diepe bal van Stijn op Lars, rende deze langs een verdediger. Lars werd echter gehaakt en kreeg een verdiende vrije trap. Deze nam hij na de blessure behandeling zelf. In eerste instantie schoot hij hem in de muur, maar vervolgens ramde hij de bal de verre kruising in. Schitterende goal, (jammer dat er geen herhalingen van zijn) waardoor we verdiend op 3-3 kwamen. De wedstrijd was weer volledig open en het leek alle kanten op te kunnen. We bleven achterin goed opletten dat we geen kansen meer weggaven. Voorin loerden we op de mogelijkheden die we zouden krijgen. Deze kans kwam er 2 minuten voor tijd. Davide speelde Sepp aan en deze ging nog maar eens een keer op avontuur. Langs de zijlijn passeerde hij 2 verdedigers, legde de bal voor zijn linker en schoot de bal precies tussen de benen van de keeper door het doel binnen. 4-3, voor het eerst deze wedstrijd stonden we voor. Achterin namen we geen enkel risico meer, waardoor we een spannende, maar ook hele mooie wedstrijd wisten te winnen. Na afloop was de blijdschap bij de spelers, leiders en ouders duidelijk merkbaar!! Ook van de tegenstanders kregen we de complimenten voor een fijne wedstrijd. Uiteindelijk liep daardoor iedereen met een grote glimlach van ons fraaie sportpark af! Volgende week vrij ivm de carnaval, de week erna spelen we thuis tegen Jonge Kracht! Hopelijk weer een mooie kraker!