jo-10 boekt eenvoudige zege

Sepp Otters (schot)

Onder 10, JO10-1, 2e klasse 06

23 september 2017 10:15

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd op programma. Het toeval wilde dat dit precies dezelfde wedstrijd was als de laatste van vorig jaar; uit naar De Bataven. Vorig jaar speelden we verdienstelijk gelijk, na een grote achterstand. Vandaag liep het allemaal anders.
In het begin moesten we even wennen, maar de trainers stonden met vertrouwen langs de kant. Ondanks wat gemiste kansen zou leek het erop dat dit vandaag wel goed zou komen. Dat bleek uiteindelijk ook zo. Na een goed pass van Lars, kon Sepp zijn man uitspelen en alleen op de keeper af. hij faalde niet en scoorde de 0-1. Vanaf de aftrap veroverde Sepp de bal, slalomde langs 4 man en scoorde meteen weer. Voor degene die het doelpunt gemist hadden volgde een herhaling, want ook nu veroverde Sepp de bal en slalomde langs 3 man. Een verschil met 30 secondes eerder was dat hij de bal aan Lars gunde en die schoot het prima binnen. 3 goals binnen 1 minuut. Niet lang daarna schoot Sepp de 0-4 binnen. Daarna scoorde Lars nog 3 keer, waarvan zijn nummer 3 erg mooi was. Uit de draai onderkant lat hard de goal in! Ook de laatste goal mocht er zijn, niet de goal, maar de aanval; Rens onderschepte de bal, gaf hem aan Sepp, die snelde langs de verdediger, hield overzicht en vond de vrijstaande Lars. Lars volleerde de bal lekker in de lege goal. Goal uit het boekje zeggen ze dan.
In de rust waren de trainers tevreden, maar ze hadden ook wat werkpuntjes. In de tweede helft kabbelde het spel wat voort, bijna altijd was het eenrichtingsverkeer. Xander die in het veld kwam voor Stijn (die ging keepen) speelde lekker mee. Brandon werkte hard en veroverde heel veel ballen. Davide was de man die steeds weer op de goede plaats stond en daardoor de aanvallen van de Bataven onschadelijk maaktte. Xander scoorde nog een goede goal, dat gold ook voor Lars (schoot een corner binnen) en Sepp. Rens die pech had met een redding van keeper op een goed schot, en het raken van de paal scoorde uiteindelijk in de laatste minuut toch een mooie goal. Dat we er twee tegen kregen was voor de statestieken.
Al met al een goede wedstrijd, een prima begin van de competitie!