Jo 10 blijft voorlopig bovenaan!!

GVA JO10-1JM

OSC JO10-4

Rens Bombach (schot)
Assist: Sepp Otters
Sepp Otters (schot)

Onder 10, JO10-1, 2e klasse 06

14 oktober 2017 9:00

Vandaag mochten we weer lekker thuis spelen. De jongens hadden er zin in, dat was te merken in de warming up. Echter na een halve minuut spelen stond er 0-1 op het bord. De bal vloog onhoudbaar over de verbaasde Ties heen. Voor het eerst een achterstand en nog een hele snelle ook. Het goede van een snelle achterstand is dat je nog heel veel tijd heb om het goed te maken. Langzaam kwamen we steeds beter in de wedstrijd en trokken het koord om OSC steeds een beetje strakker. We kregen wat kansjes, maar we scoorden nog niet. Aan de andere kant werd OSC weinig tot niet gevaarlijk. Na ongeveer 10 minuten brak Sepp op rechts door, hij hield het overzicht en speelde de bal voor de goal, waar Rens de bal kon controleren en prima binnen schoot, de verdiende gelijkmaker! Helaas konden we niet meteen doordrukken, sterker nog we gaven heel makkelijk de 1-2 weg. De prima spelende Brandon, speelde de bal bij een speelster van OSC in de voeten en deze pakte het cadeautje uit. We lieten ons niet van de wijs brengen en bleven de aanval zoeken. Niet lang na de achterstand kreeg Sepp de bal van Lars, hij kon alleen op de keeper af en scoorde. Nu waren we los, want wederom was het Lars die Sepp aan het werk zette. Ook nu ronde Sepp het alleen voor de keeper beheerst af. Onze eerste voorsprong deze dag, die zouden we niet meer uit handen geven. Met nog een minuut te spelen liep Lars op rechts langs de verdediger, hij schoot de bal voor de goal, daar streden de keeper en Sepp om de bal. Via de keeper belande de bal traag rollend op de paal. Sepp was alerter dan de keeper en snel bij de bal. Vanuit een lastige hoek wist hij de belangrijke 4-2 te maken.
In de tweede helft was het eenrichtingsverkeer. OSC was leeg gespeeld en het wachten was op de 5-2. Deze leek snel te komen, Joe dribbelde het gehele veld over, via een kluts kwam de bal bij Sepp, maar deze schoot tegen de keeper aan.  Niet lang erna werd het toch 5-2. Sepp kon alleen op de keeper, maar deze redde prima, de bal viel echter rechts in de hoek. Ook nu was Sepp sneller dan de keeper, met rechts schoot hij de bal uit de lastige hoek binnen. Ties die in de eerste helft nog af en toe wat werk moest verrichten had niks te doen. Stijn en Rens konden daarom wat vaker mee naar voren. Ook Brandon benutte die ruimte. Hij werkte erg hard en maaktte veel dreigende situaties onschadelijk. Joe stond er altijd als slot op de deur en speelde een hele goede pot. Lars was vandaag de koning van de assists, ook bij de tweede goal van Rens . Rens kapte en draaide en kapte en draaide en kapte en draaide. Vervolgens lag de bal goed en schoot hij hem strak binnen, 6-2. De 7-2 was een voorzet van Brandon naar Sepp, deze nam de bal aan en schoot via een been van de tegenstander raak, de 8-2 was ook van Sepp, na een goede actie schoot hij de bal onhoudbaar, hard over de keeper. De mooiste goal hadden we bewaard voor het laatst. Sepp speelde zich vrij, speelde de bal op de meegelopen Lars en deze schoot zonder te aarzelen, de bal snoeihard in de kruising! Op TV zou de goal waarschijnlijk een keer of 10 herhaald worden. Mooi slot van onze pot, althans zo leek het, want in de blessure tijd kreeg OSC een vrije trap, we konden de bal in 3 instanties niet werkwerken, waardoor de bal uiteindelijk tot een beetje knullig in onze goal rolde. Leuk voor de tegenstander, voor ons iets minder. Gelukkig konden we het hebben. Een prima ochtendje, met een mooie uitslag! Volgende week vrij, dus we kunnen nog even lekker lang genieten van de stand. Daarna komen de toppers eraan.