jo-10 wint weer in Bemmel

Assist: Rens Bombach

Onder 10, JO10-1, 2e klasse 06

25 november 2017 8:30

Vandaag mochten we voor de tweede keer in 14 dagen naar Bemmel. Na onze geweldige wedstrijd vorige week was de stemming uitgelaten. We zouden toch wel even van Bemmel winnen. Ondanks de waarschuwing van de leiders, dat ze er niet te licht over moesten denken, leek dat de eerste minuten niet goed aangekomen. We speelden niet goed, waren slap en kwamen vaak net over al te laat. Bemmel was niet echt bij machte het ons moeilijk te maken, maar het leek er niet op dat we het uiteindelijk toch makkelijk zouden krijgen. Nadat Joe erin was gekomen veranderde er wat in ons spel. Met zijn eerste bal contact stuurde hij Lars weg, die wist raad met deze kans en ronde hem beheerst af. Enkele minuten later verdubbelde Sepp, na een goede solo, de score. Rens scoorde een minuut later met een goed afstandsschot de 0-3, waardoor binnen 4 minuten de wedstrijd feitelijk beslist was. Gestaag bouwden we aan een grotere uitslag. Sepp slalomde tussen twee verdedigers door en ronde het koel af. Op slag van rust scoorde Lars nog de 0-5.
Na de rust gingen we door met scoren en kansen creeeren. Sepp scoorde de 0-6, door een rebound simpel binnen te tikken. Lars werd weggestuurd in de diepte en schoot keurig in de korte hoek binnen (0-7).  Davide, die niet vaak scoort, kreeg vandaag een paar kansjes om, volgens Rens, de tweede van het seizoen te maken. Hij deed dit uiteindelijk met een prima schuiver, die binnenkant paal binnen viel. Het slotakkoord was voor Lars, een beetje een kolderike goal, Sepp kon geheel vrijstaand de bal binnen schieten, maar op het gladde kunstgras gleed hij uit, Brandon zette goed druk en veroverde de bal, zijn schot werd gesmoord en viel voorde voeten van Lars. Deze wist gelukkig raad met dit buitenkansje en scoorde zijn 4e van de dag, onze 9e.
Hierna was het afgelopen. Volgende week tegen de nummer laatst, DVOL, lekker thuis op ons eigen heerlijke grasmatje!!