Jo-10 dendert door!

Assist: Sepp Otters

Onder 10, JO10-1, 2e klasse 06

2 december 2017 9:00

Vandaag was zo'n dag dat je jezelf niet afvraagt of je gaat winnen, maar met hoeveel. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat we ruim wilde winnen. Na de eerste goal van Rens probeerden we zo snel mogelijk de 2-0 te maken. Dat lukte niet, sterker nog we kregen bijna de 1-1 om de oren. Gelukkig redde Diego de enige kans in de eerste helft. Hierna begon het te lopen. We scoorden aan de lopende band (maar misten ook nog een paar goede kansen). Bij de rust stond het 9-0. De 2-0 was van Sepp, die de bal binnen schoof. Sepp was ook de maker van de 3-0. Hij stond op de goede plaats na een mooie voorzet van Lars. Vervolgens was het een koudkunstje om de keeper te passeren. Davide die van de week op de training al een paar keer mooi scoorde, deed dit vandaag in de wedstrijd ook. Met een mooi schot werd het 4-0. Sepp scoorde vervolgens de 5-0, met een bekeken hakje wist hij de keeper te verschalken. Rens kopte de 6-0 tegen de touwen na een goede corner van Sepp, Lars deed dit met de voeten, na weer een gevaarlijke hoekschop. Vlak voor de rust scoorde Sepp de 7-0, na een knullige uittrap van de keeper kreeg hij de bal, en schoof hem uit de draai in het lege doel. Na een goede steekpass van Lars kon Sepp met een sliding de bal in de hoek schieten waardoor het 9-0 was. In de rust besloten we Diego te laten voetballen, hij was een ijsblokje geworden in de goal. Davide werd tot keeper gebombardeerd, maar hij moest laatste man gaan spelen en dus gewoon lekker meespelen. Dat ging prima, hij scoorde daarmee zelfs de 11-0, met een bekeken schot. Even daarvoor had Rens de stand op 10- 0 gebracht met een schot in de hoek. Volgens de opa's van Sepp en Rens moesten we 18 goals makenzodat we er precies 100 hadden gemaakt deze ronde. Lars schoot met een prima schot de 12-0 binnen en dus waren we hard op weg. Hierna volgde 3 identieke goals. Voor degene die de eerste en de tweede hadden gemist door de laaghangende bewolking, kwam er zelfs nog een derde herhaling. Lars nam de corner en legde deze bij Sepp op het hoofd, die knikte 3x oprij bij de tweede paal binnen, hierdoor was de score 15-0. Nog 3 goals te gaan. Brandon bracht met een mooi, strak schot in de hoek de stand op 16-0. De 17-0 hing in de lucht, Stijn die er in de eerste helft al een paar keer dichtbij een doelpunt was geweest, schoot de bal er net niet in, wat een pech voor hem. Hij had het verdiend om een goal te maken. Wonderlijk was het dat we de 0 hielden. Voor een lege goal schoof een speler van DVOL de bal naast ipv in de goal. In de volgende aanval scoorde Lars zijn derde. Na een mooie voorzet kon hij eenvoudig binnenschuiven. Zouden we de 18 volmaken? Ja dat deden we....Rens was degene die de bal prima tegen de touwen kopte. Hiermee hadden we samen 100 goals gemaakt in de eerste seizoenshelft!!! En we gingen meteen opjacht naar de volgende 100, in de laatste minuut was het wederom Rens die de bal uit een corner van Lars op zijn hoofd kreeg. In de uiterste hoek viel de bal precies over de lijn binnen!
Dit was meteen ons laatste doelpunt. Volgende week uit naar Spero, kunnen we daar stunten en hen van het kampioenschap afhouden? We gaan het zien in de laatste wedstrijd voor de winterstop.