JO-10 wint spannende wedstrijd verdiend!

GVA JO10-1JM

OSC JO10-4

21 april 2018 9:00

vandaag stond OSC op het programma, de numer 4, dus zo makkelijk als de afgelopen weken zouden we het niet gaan krijgen. De trainers hadden de jongens daarvoor gewaarschuwd en dus begonnen we scherp aan de wedstrijd. Wetrokken de wedstrijd langzaam naar ons toe met af en toe flitsende aanvallen. Helaas was de afronding nog niet geheel zoals we van de jongens gewend waren. Ook hadden we pech, want Sepp kopte een bal uit een corner hard op de lat en Lars raakte nog een keer de aal met een goed schot. Ook Rens schoot vanuit kansrijke positie tegen de voet van de keeper. Aan de andere kant kreeg OSC ook een paar mogelijkheden, maar Diego is in vorm en hield zijn doel schoon. Met 0-0 gingen we rusten. De trainers gaven aan dat de jongens prima speelden en dat de goals wel zouden gaan vallen in de tweede helft. Met wat tips werden de jongens het veld in gestuurd. Wederom was al snel duidelijk dat we de bovenliggende partij waren, maar OSC kreeg soms wat meer grip op onze spelers en dat resulteerde in een paar gevaarlijke kansen. Davide stond steeds goed opgesteld en ook Rens wist veel ballen op het middenveld te onderscheppen. Wederom hield Diego zijn doel schoon. Onze jongens wisten ook weer kansen te creeeren, maar de ballen gingen over, net naast, of de keeper redde. Ook stond de paal nog een keer in de weg. We werkten allemaal hard om te scoren, Brandon en Stijn liepen de longen uit hun lijf om de counters van OSC onschadelijk te maken. Juist als je dan gaat denken dat hij vandaag niet meer gaat vallen scoorden we verdiend de 1-0. Lars maakte een prima actie, Sepp stond geheel vrij en kreeg de bal. Na een goede aanname kon hij de bal met rechts binnen schieten. Wat waren ze blij de jongens, het afgelopen jaar zelden zoveel vreugde gezien na een openingsgoal. Het plezier spatte er vanaf.  We begrepen meteen dat we nu moesten doordrukken en dat deden we, Sepp gaf de bal aan Lars en trok diep weg, Lars zag dat, maar besloot gebruik te maken van die afleiding en lepelde de bal keurig over de keeper heen. Wederom een enorm gejuich op het sportpark. De pot was binnen, dachten we. Even leek het nog spannend te worden. OSC kreeg wat druk op onze verdediging,  maar Diego wist een enorme kans net van de lijn te pukken. Sepp stond bij een andere kans goed opgesteld en kon de bal uit de doelmond schieten. Nu mochten wij counteren en dat deden we vlak voor tijd prima. Een goede diepe bal van Davide op Sepp werd vervolgd met een actie en een scherpe voorzet op de vrijgekomen Lars. Hij controleerde de bal goed en stifte hem de goal binnen. Wedstrijd definitief beslist. Zo wonnen we een heerlijke pot voetbal, vol strijd, spanning en regelmatig goed voetbal van onze kant! Behalve de tegenstanders heeft iedereen genoten van deze lekkere wedstrijd. Volgende week onze 3e thuiswedstrijd op rij. Tegen de hekkensluiter mogen we wederom laten zien dat we steeds een beetje beter worden!