jo-10 wint ook laatste wedstrijd

Rens Bombach (schot)
Assist: Sepp Otters

2 juni 2018 9:45

vandaag stond de laatste wedstrijd op het programma. Uit bij Orion, de nummer 4. Waar onze jongens niet altijd fan zijn van kunstgras, was dit veld het andere uiterste. Ons trainingsveld ligt er in de winter nog beter bij en in de woestijn groeit nog meer gras! Echter daar hebben beide ploegen last van dus gingen we gewoon doen wat we meestal doen, voetballen. Na een paar secondes lag de eerste bal al in de goal, 0-1 door Sepp. Eindelijk kwamen we weer eens op voorsprong. Orion ging echter scherp om de met slapheid in onze verdediging en scoorde daardoor snel de 1-1. Even waren we van slag. We speelden slap en ongeconcentreerd, zelfs de begeleiding kreeg ze niet wakker. Bij vlagen kwamen we er dreigend uit. Na een goed schot van Rens viel de bal voor de voeten van Sepp, die tikte hem eenvoudig binnen. Een paar minuten later schoot Rens weer op goal, de keeper redde tot tweemaal toe, maar toen de bal weer voor de voeten van Sepp kwam kon hij niet voorkomen dat hij de 1-3 scoorde. Na een prachtige aanval waarin Sepp, Rens en Lars heerlijk naar elkaar combineerde, stond Sepp aan het einde van de aanval en schoot de bal hard onder de keeper door. Tussendoor had Orion nog 2-3 gemaakt, maar met de rust was het dus toch 2-4. Na rust ging het hard. Sepp scoorde al weer binnen een minuut, met een goede sliding kreeg hij de bal voorbij de uitgekomen keeper. Hierna vielen we wat terug en misten ook wat kansjes. Het was Sepp die met een strak schot in de verre hoek, de 2-6 wist te scoren, ondanks dat de wedstrijd allang gespeeld was leverde dit een grote blijschap bij hem op. Het was namelijk zijn 100ste van het seizoen. Na een mooie aanval wist ook Rens met een hard schot de keeper te passeren. Lars wist hierna ook bijna te scoren, maar Sepp tikte de bal nog net voor de lijn voor de zekerheid binnen. Gelukkig wist Lars met een schitterende boogbal ook nog een doelpunt te maken. Gezien zijn vele kilometers was dit zeer verdiend. Sepp gaf het slotakkoord. Hij kon een aanval nog afronden met een hard schot in de hoek. Orion had ergens nog hun derde gescoord, maar dat deed ons geen pijn meer. Tevreden met de 3 punten en de keurige tweede plaats gingen we naar de kantine. Daar kregen we een frietje en wat te drinken. We zijn trots op alle jongen, iedereen heeft een goede vooruitgang laten zien het afgelopen seizoen. We zijn klaar voor volgend jaar. Helaas moeten we afscheid nemen van Diego. Hij gaat stoppen. Jongens bedankt voor het mooie seizoen. Geniet van de zomerstop en tot volgend seizoen!