GVA jo-10 dendert door!

Sepp Otters (schot)
Rens Bombach (schot)

19 mei 2018 9:30

Vandaag moesten we alweer tegen een directe concurrent om de tweede plaats. Uit bij Oranje Blauw moesten we deze een heel eind veilig kunnen stellen. Afgaande op de eerste tien minuten werd het een dag waarvan je zegt, "o wordt het zo'n dag." Zelf de mooiste kansen missen, een keeper die in de weg staat, of de paal die net te ver naar binnen lijkt te staan. Als dan de tegenstander ook twee kansen krijgt en deze binnenschiet is dat gevoel compleet. En zo verliepen vandaag deze eerste tien minuten. We hadden veel de bal, maar Oranje Blauw kreeg met twee schoten op goal ook twee doelpunten. Gelukkig maakten we vrij snel de 2-1. Sepp kreeg de bal onbedoeld aangespeeld door de keeper. Deze stond daardoor te ver voor de goal. Sepp had dat in de gaten en lifte de bal met een mooie boog in de lange hoek. Nu moest het goedkomen dachten we. Echter voor we het wisten stonden we met 3-1 achter. Ook de derde kans van de tegenstander wisten ze te verzilveren. Veerkracht moesten we tonen en dat deden we ook. Na een mooie aanval wist Brandon de afgeslagen bal te blokken. Deze bal kwam bij Lars voor de voeten en hij schoot de bal met volle vaart onder in de hoek. We bleven doordrukken om de 3-3 te maken en deze viel vlak voor rust. Brandon speelde de bal op het middenveld naar Sepp. Deze bedacht zich geen moment en ging met de bal aan de gang. Na 4 tegenstanders gepasseerd te zijn wist hij oog in oog met de keeper de fraaie solo af te ronden.
In de rust gaven de trainers aan dat we vanuit een gesloten verdediging moesten gaan voetballen, de kansen kregen we wel. Dat bleek een aardige samenvatting te zijn van de tweede helft. Juist doordat we in de tweede helft zo goed stonden te verdedigen wisten we uiteindelijk zonder problemen de tweede helft naar ons toe te trekken. Een mooi voorbeeld was een afgeslagen corner van ons. Binnen een paar tellen stonden we alle 7 weer keurig mee te helpen om de bal te verdedigen. Scoren deden we ook. Sepp kreeg een mooie bal van Lars aangespeeld, draaide voor de zoveelste keer weg bij zijn tegenstander en schoot keurig binnen. Daarna kregen we nog wat kansjes, maar de keeper van Oranje Blauw hield er onwaarschijnlijke ballen uit. Na de mooie goal van Rens, een strak schot hard onder in de hoek, leek het duel gespeeld. Helaas gaven we vrij snel een kansje weg waardoor de marge toch weer 1 werd. Heel even waren we van slag, maar gelukkig wisten we die paar minuten te overleven. Aan de andere kant waren we heel gevaarlijk. Uiteindelijk wist Lars met een mooi schot de 6-4 te maken. Nu wasOranje Blauw gekankt en hadden we nog wat verder kunnen uitlopen. Helaas zat dat er niet meer in, maar de jongens mogen absoluut trots zijn op een mooie prestatie. Een wedstrijd waarin we hard hebben gewerkt, goed hebben gevoetbald en dus uiteindelijk veel plezier hebben gehad! Volgende week mogen we de laatste thuiswedstrijd van het seizoen spelen. Bij winst is de tweede plaats definitief een feit!