Debutanten zorgen voor punt in nat Angerlo

Angerlo Vooruit JO19-1

22 september 2018 15:00

Zaterdag 22 september was het eindelijk zover voor de JO19-1 van GVA, de competitie ging van start. Na wisselende resultaten in het bekertoernooi was het nu Angerlo Vooruit dat op het programma stond voor de competitie. Nog net voor het sluiten van de transfermarkt waren twee jongens overgekomen van de Bataven. Floris is terug gekeerd op het oude nest en met hem is Emile meegekomen. Met het oog op de lange blessures van Sieb en Wout en de dunne spoeling van aanvallende spelers bij JO19 zijn deze jongens meer dan welkom.

In een regenachtig Angerlo begon de wedstrijd erg matig voor de jongens uit Doornenburg. Vanaf de aftrap werden ze achteruit gedrongen door Angerlo en kwamen onze jongens er maar moeilijk uit. Meerdere keren in de eerste tien minuten moest Sten handelend optreden om een vroege achterstand te voorkomen. Echter was het GVA wat wel de leiding wist te pakken. Niemand anders dan spits Rik wist een scherpe voorzet van Jort binnen te werken. Tegen de verhouding in 0-1, maar daar klaagde niemand om. Niet veel later was het zelfs weer raak. Een goede dieptepass van Job Scholten resulteerde in een doelpunt. Eerst was het Rik die de bal wat verkeerd raakte en even leek het erop alsof de keeper van Angerlo de bal makkelijk kon pakken. Maar na wat grabbelwerk van de doelman kwam de bal prompt voor de voeten van Roel die koeltjes de bal tegen de touwen schoot.

Aan de zijkant was er de hoop dat deze wat onterechte 0-2 voorsprong zou zorgen voor meer rust en voetbal in het spel van de Doornenburgers. Maar helaas was dit niet het geval. Veel slordig balverlies en passief de duels ingaan resulteerde in vele kansen voor Angerlo. Dit met vier goals tot gevolg. Onder andere de boomlange spits van Angerlo wist enkele keren raak te koppen. Daarbij moet gezegd worden dat zijn tweede goal erg veel weg had van buitenspel. De verregende grensrechter Bart liet de scheids ook bij hem komen om dit te melden maar deze ging hier helaas niet in mee.

In de tweede helft kwamen beide nieuwkomers in het veld. Met vers bloed erin was er de hoop om het tij nog te kunnen keren in de tweede helft. Voetballend was het de tweede helft nog altijd niet heel veel beter, maar er werd in ieder geval veel strijd geleverd. Niet alleen Angerlo, maar ook de scheids had hier nogal moeite mee en nam wat vreemde beslissingen gedurende de wedstrijd. Na ongeveer een 15 minuten in de tweede helft kwam de aansluitingstreffer op het bord. Na een goede actie van Emile kwam de bal voor de voeten van Floris, die vervolgens onberispelijk raak schoot in de verre hoek. 3-4 en GVA rook weer bloed. Het spel golfde vervolgens op en neer waarbij Angerlo elk moment aangreep om tijd te rekken, wat voor veel irritaties zorgde bij de Doornenburgers.

Ongeveer een kwartier voor tijd leek het doek alsnog te vallen voor GVA. Een diepe bal van Angerlo werd verkeerd ingeschat door de defensie van GVA en kwam vrij achter de linie terecht. De buitenspeler van Angerlo was als eerste bij de bal en tikte hem om de uitgekomen Sten heen. Voor Sten de keuze, laten lopen en 3-5 of de man en een kaart accepteren. Sten koos voor de tweede optie en pakte een gele kaart en dus de tien minuten tijdstraf. Maar hierdoor bleef er wel een tussenstand met perspectief op het scorebord staan. Tijdens de tien minuten tijdstraf moest Roel proberen het doel schoon te houden en dit ging hem vrij gemakkelijk af. Meerdere ballen had hij klem en Angerlo kreeg de voor hun bevrijdende treffer er niet in.

Voor de laatste vijf minuten mocht Sten weer terug de goal in en was het weer 11 tegen 11. Peter besloot dat het alles of niets was en stuurde aanvoerder Job mee naar voren. Maar het was uiteindelijk niet Job die de held zou worden, maar debutant Emile. Een lange bal naar voren van Bram werd door Emile opgepikt. Oog in oog met de doelman bleef Emile rustig en hij schoof de bal in het netje. 4-4 in de aller laatste minuut! Vlak na de gelijkmaker was het gedaan met de wedstrijd. Ondanks matig voetbal en 20 minuten van de wedstrijd met man minder (Jort kreeg domme gele kaart voor praten in eerste helft) toch een knap punt meegenomen uit Angerlo. Volgende week spelen onze talenten een thuiswedstrijd op de Vijzel, de toegang is uiteraard geheel gratis!