Simpele zege GVA op weg naar derby

DCS JO19-2

Sam Roelofs (intikker)
Assist: Rik Lukassen
Sam Roelofs (schot)
Rik Lukassen (intikker)
Emile Rijndertse (intikker)
Assist: Sam Roelofs

1 december 2018 14:30

Hoewel er geen eremetaal meer te behalen is voor JO19-1, willen we als team natuurlijk wel de eerste seizoenshelft goed eindigen en de doelstelling behalen die vooraf uitgesproken is (top 5, minimaal 20 punten). Het eerste duel wat op de agenda stond op weg naar de winterstop was het thuisduel met laagvlieger DCS uit Zevenaar. Iets over half drie werd er afgetrapt op veld B van sportpark de Vijzel. JO17-2 speelde een kampioenswedstrijd en mocht daarom op veld A spelen, namens het gehele JO19 team gefeliciteerd met het behalen van de titel.

Misschien lag het wel aan deze veldwijziging dat JO19 zo slecht voor de dag kwam in de eerste helft. Onder toeziend oog van de trainer van GVA 1, die voor het eerst dit seizoen kwam kijken, verliep het eerste bedrijf uiterst moeizaam voor de thuisploeg. Veel slordig balverlies, verkeerde keuzes en reactief voetbal zorgde voor een slaapverwekkende eerste helft. Gelukkig voor GVA bood DCS nagenoeg geen tegenstand waardoor de thuisploeg ondanks het povere spel geen moment echt in gevaar is gekomen. Het doelpunt wat voor rust viel typeerde wellicht wel het spel van de eerste helft. Want het was ook een alles behalve mooie treffer. Na geklungel voorin bij GVA en gepruts achterin bij DCS kon Rik de bal bij Sam krijgen die vervolgens makkelijk binnen kon schieten omdat de keeper van DCS volledig verkeerd stond gepositioneerd.

De tweede helft verliep voor GVA een stuk beter. De toeschouwers hadden het veelal al wel bekeken met rust en het was dan ook lang niet meer zo druk langs de lijn als voor rust. Mede met de inbreng van Emile en Teun kwam er wat meer power in het spel van de Doornenburgers waardoor het makkelijker werd om te voetballen. Dit ging bij vlagen nog altijd niet best maar er zat in ieder geval al meer bezieling in het spel. Dit resulteerde dan ook in een aantal doelpunten van Doornenburgse kant.

Eerst kon Sam met een goed schot de bal wederom tegen de touwen werken na een mooie pass van Emile. Niet lang erna was het Jort die trefzeker was als rechtsback. Jort bekroonde hiermee een uitstekende wedstrijd van zijn kant door een mooie solo af te ronden. De 3-0 werd dan ook met veel gejuich ontvangen, al kwam het hardste gejuich wel van Jort zelf.

Bij een 3-0 stand deed DCS wat terug en maakte zij er 3-1 van na een snelle counter. Achterin zag het er bij GVA allemaal niet erg goed uit bij het tegendoelpunt en voor Sten en de defensie was het dan ook een flinke aderlating dat weer niet de nul gehouden zou worden vandaag. Waar dit begin van het seizoen een aantal keer lukte is het inmiddels al weken niet meer gelukt.

GVA liet zich niet van de wijs brengen door deze tegenslag en liet de score nog verder oplopen. Floris rondde een mooie actie af door goed binnen te schieten. Niet lang erna testte Koen met een mooi afstandsschot de keeper die de bal in eerste instantie nog wel kon keren. Maar Rik was scherp vandaag en wist de afgevallen bal in de rebound binnen te schuiven, waarmee hij zoals bijna altijd ook weer zijn goaltje mee pikte vandaag.

Rik verzuimde echter wel de mooiste aanval van de middag te voorzien van een doelpunt. Een prachtige combinatie van Koen en Emile met daarbij de nodige hoogstandjes kwam bij Rik terecht, die daarmee alleen voor de keeper werd gezet. Maar helaas schoot Rik de bal recht tegen de uitgekomen keeper op. De 6-1 viel uiteindelijk nog wel toen Sam niet zelfzuchtig bleek te zijn en de bal aan Emile gunde waar hij zelf voor de hattrick, en daarmee een plaatsje bij GVA 2, had kunnen gaan.

Volgende week gaat JO19 op bezoek in Angeren. Een mooie derby waarbij we weer hopen op veel supporters. Het spel zal ongetwijfeld dan beter zijn dan afgelopen zaterdag en de tegenstand waarschijnlijk ook. Graag tot dan!