Pover GVA pakt winst en tweede plaats in siberische kou

HC '03 JO19-1

Niels van Kol (vrije trap)
Koen van Alst (vrije trap)
Assist: Jort Peters

15 december 2018 14:30

In zeer koude omstandigheden mocht GVA JO19 voor het laatst dit kalenderjaar aantreden. Tegenstander in Doornenburg was HC ’03. Na een gezellige laatste training de avond ervoor waren veel spelers ervan overtuigd dat de wedstrijd afgelast zou gaan worden in verband met de voorspelde vorst. Maar tot ieders verbazing viel de vorst mee en kon er gewoon gevoetbald worden op de Vijzel.

Dit gebeurde dan ook, alleen wel op een erg bedenkelijk niveau. Alsof beide elftallen al met het hoofd bij de winterstop waren werd er een dramatische pot voetbal op de mat gelegd. Voor de supporters was het door de kou al aardig afzien en op deze manier werd het er natuurlijk ook niet beter op.

Niels opende de score door een vrije trap over de muur binnen te schieten. Hiermee profiteerde hij optimaal van de verkeerd gepositioneerde keeper van de bezoekers. GVA had op dat moment al lang voor kunnen staan maar de aanvallers van de thuisploeg hadden het vizier duidelijk niet op scherp staan deze middag. Sommige kansen waren moeilijker om naast te krijgen dan erin maar toch werd gepresteerd om de bal er niet in te schieten.

Vlak voor rust scoorde verdediger Bram na een weergaloze solo de 2-0. Ondanks het povere spel toch een degelijke voorsprong voor de Doornenburgers alvorens ze aan de thee konden. Vlak na rust kwam HC ’03 echter weer terug in de wedstrijd. Keeper Sten maakte een inschattingsfout waardoor hij de bal, in plaats van over het doel, recht in eigen goal sloeg.

Met een bekeken vrije trap laag in de hoek bracht Koen de marge niet lang erna weer op twee. Roel, die de tweede helft voorin mocht spelen, wist er vandaag zelfs twee te maken. Daarmee gaf hij een goed vervolg aan zijn invalbeurt vorige week tegen Angeren. In de tussentijd had HC’03 ook weer een doelpunt gemaakt waarmee de stand op 5-2 stond.

Beide teams zouden vervolgens nog eenmaal scoren. Voor GVA was het Emile die na een eerder gemiste kans nu wel het net trof. De assist kwam van achteruit waar Jort een goede pass verzond naar voren. De bezoekers kregen hun derde doelpunt cadeau toen Job en Sten een wedstrijdje leken te doen wie de bal het kortst op de ander kon spelen. Een aanvaller kwam er uiteindelijk tussen en kon vervolgens makkelijk binnen schieten.

Ondanks het matige optreden bleven de drie punten dus wel op de Vijzel. Hiermee eindigt de JO19 op een keurige tweede plaats en kan het terug kijken op een mooie eerste seizoenshelft. In totaal wist GVA zeven van de elf wedstrijden winnend af te sluiten. De duels waarin het misschien wel het beste voetbal liet zien (Sprinkhanen uit en Rijnland uit) werd er helaas verloren. Daarnaast was er nog een gelijkspel bij Angerlo Vooruit en een wedstrijd uit tegen de Paasberg die iedereen het liefst zo snel mogelijk vergeet. De jongens gaan nu genieten van een verdiende winterstop. We willen alle supporters bedanken voor de massale steun tijdens alle wedstrijden en hopen jullie na de winterstop in februari weer te mogen begroeten langs de lijn. Fijne feestdagen en een goede jaarwisseling namens iedereen van GVA JO19-1!