Doelpuntenfestijn op de Vijzel

DVC '26 JO19-2

Niels van Kol (scrimmage)
Jort Peters (hakje)
Assist: Bram Zweers
Sam Roelofs (schot)
Assist: Sieb Vermaas
Assist: Jort Peters
Niels van Kol (penalty)
Sieb Vermaas (intikker)
Assist: Teun Milder

17 november 2018 14:30

Bas Brom

Na twee nederlagen uit bij de Paasberg en Sprinkhanen was afgelopen zaterdag de kans voor GVA om zich voor eigen publiek te revancheren. Op bezoek kwam DVC ’26 uit Didam die evenals de gastheren 10 punten had, al hadden ze wel een wedstrijd meer gespeeld.

De eerste helft was op zijn zachts gezegd een vrij open wedstrijd. De twee ploegen deden niet veel voor elkaar onder en mede door matig verdedigen aan beide kanten vlogen de doelpunten om de oren. Het zorgde voor een onwaarschijnlijke ruststand van 5-3.

Het eerste doelpunt van de Doornenburgers kwam van de voet van Niels. Door scherp te zijn in een scrimmage voor het doel trok hij de stand gelijk nadat DVC eerder op voorsprong was gekomen.
Het tweede Doornenburgse doelpunt kwam op naam van Sieb die een uitstekende pot speelde vanmiddag. Met een goede solo zorgde hij voor zijn eerste doelpunt van de middag, maar dat zou niet zijn laatste zijn.  De derde goal van GVA werd vooraf gegaan door een uitstekende pass van Bram. De bal kwam bij Jort in de voeten terecht en hij zag de keeper ver uit de goal staan waarop hij zich geen moment bedacht. Met een mooi boogballetje plofte de bal in het net.
De vierde goal van GVA was misschien wel de mooiste aanval van de middag. Na een prachtige steekpass van Koen kwam de bal bij Sieb terecht. Die na een goede actie de bal terug voor de goal bracht en daar was het voor Sam simpel om de bal binnen te schieten. Een mooie voetballende aanval met resultaat. Nog voor het rustsignaal klonk was er de tweede van de middag van Niels. Die een mooie voorzet van Jort hard en zuiver binnen wist te schieten. Zo stond er ondanks het magere spel van Doornenburgse kant toch een voorsprong op het scorebord met rust.

Na rust kwam er in het veldspel meer overwicht voor GVA. Waar DVC in de eerste helft mede door goede aanvallers nog voor veel gevaar zorgde was de tegenstand in de tweede helft een stuk minder. Al vroeg in de tweede helft werd Emile in de zestien onderuit gewerkt met een penalty als gevolg. Niels claimde de bal op in de jacht op een hattrick. En hij faalde niet vanaf elf meter. Met een goed schot in de rechterhoek zorgde Niels voor de 6-3 en daarmee zijn derde van de middag.

Sam tekende voor de zevende goal deze middag door een goede voorzet van Floris binnen te werken. Floris dacht zelf deze middag ook te scoren maar werd terug gevlagd voor buitenspel. Helaas voor GVA was niet elke grensrechter vanmiddag fenomenaal. De laatste twee doelpunten kwamen vanmiddag van Sieb. Eerst door een rebound binnen te werken nadat Rik weer een grote kans om zeep had geholpen. De goalgetter van de eerste weken staat inmiddels al een paar weken droog terwijl er wel kansen zijn geweest. Maar een weddenschap gaat hier misschien verandering in brengen komende week. De laatste goal van GVA kant deze middag was een goede solo van Sieb die daarmee ook een hattrick op zijn naam had. Een negenklapper dus voor GVA vanmiddag al was het wel een smet op de wedstrijd dat tot vier keer toe een tegendoelpunt zo makkelijk werd weggegeven. Genoeg dus nog om aan te werken wanneer volgende week een bezoek gebracht gaat worden aan de koploper Rijnland. Met slechts 1 nederlaag en een doelsaldo van +24 zal dit een lastig karwei gaan worden.