Opnieuw een nederlaag voor GVA JO19

Loo JO19-1

13 april 2019 14:30

Wouter Elbers

Na de deceptie van de week ervoor in Valburg was er afgelopen zaterdag de kans voor JO19-1 om zich te revancheren. Op eigen veld was Loo de tegenstander. GVA moest hierdoor in de “schitterende” rode reserveshirts spelen omdat Loo zowel blauw als wit in het tenue heeft zitten. Aan de kant van de thuisploeg ontbrak niet alleen Stef, maar ook Koen was geblesseerd en moest dit duel aan zich voorbij laten gaan.

De eerste helft was van beide kanten erg slordig. Er werd veel balverlies geleden door beide ploegen waardoor het spel over en weer ging. Ondanks de vele fouten bleven in de beginfase echte kansen uit. Op wat kleine mogelijkheden na was er in de eerste 20 minuten van de wedstrijd weinig tot niets te beleven op de Vijzel. Pas in het tweede gedeelte van de eerste helft kwamen er kansen. Als eerste voor de thuisploeg. Na wat pogingen op doel raakte Rik zelfs de lat. Loo liet zich echter ook zien voor de goal van Sten en was een aantal keer zeer dichtbij een doelpunt. Het was dan ook een klein wonder dat de kleedkamers opgezocht werden met een 0-0 ruststand.

In de tweede helft begon GVA wat beter te voetballen. De eerste fase na rust werd Loo vast gezet op eigen helft en combineerde GVA een aantal keer er goed doorheen. Maar het ontbrak aan rust voor de goal waardoor veel mogelijkheden niet benut werden. Nadat de storm van Doornenburgse zijde weer iets ging liggen kwam Loo ook weer meer in het spel voor. En nadat eerst Sten nog redde, vervolgens de bal op de lijn nog door een verdediger werd gekeerd ging de bal uiteindelijk toch in het doel voor de gasten en stond het 0-1. Een flinke domper voor de thuisploeg die zo goed was begonnen aan de tweede helft.

GVA liet het er ook niet bij zitten en ging strijdvaardig op jacht naar de gelijkmaker. Maar zoals eerder deze middag al hadden de mensen voorin het vizier niet op scherp staan. Zowel Floris, Rik, Sieb als Sam wisten allemaal niet de bal in de goal te krijgen waar ze wel de kansen ervoor hadden. Uiteindelijk was het zelfs rechtsback Jacco die het meeste in de buurt van een doelpunt kwam. Maar helaas zag hij zijn schitterende afstandsschot uit de kruising worden getikt door de sluitpost van Loo. Ook in de vijf minuten blessuretijd die werd bijgeteld werd er niet meer gescoord door GVA. De tweede nederlaag op een rij alweer voor GVA JO19.

Door een inhaalweekend en koningsdag volgt er nu een periode van twee weken zonder officieel duel voor de jongens. Hopelijk komen ze beter voor de dag na deze rust periode en volgen dan ook de punten weer zodat ze toch nog mee kunnen blijven doen om de bovenste plaatsen in de competitie.